Halloj tänkte om jag kan få lite köpråd på en korslaser. Jag söker en som är självnivellerande men som går att låsa och köra snett också om det skulle behövas.
Min maskinpark i övrigt är 90% blå bosch så det är ju lite favör åt det hållet men om någon har nåt vettigt av annat fabrikat är det också intressant.
Budget? Kanske 2000.
Stativ får gärna vara med men inget måste.

Tack för hjälpen!
 
Leicas L2G+ kan låsa linjen. Just den modellen ligger utanför budgeten, men andra Leicor kanske har den funktionen också?
 
Bosch gll 3x från ebay.
 
  • Gilla
Magnus Larsson
  • Laddar…
Kör med PLS180 på jobbet. Den gör absolut sitt jobb.
 
Ja har dewalt dw088, har funkat fint och kändes prisvärd, köptes på Tradera
 
Jag har en Prexiso Xl2 som är vad du beskriver. Leica äger tillverkningen tror jag. Jag skaffade ett stativ med riktigt bra höjd. Det är ett stativ avsett för fotostudiobelysning egentligen, men kostar bara några få hundralappar att jämföra med byggmärkenas kortare och dyrare historia. Tror det går att justera mellan 80 och 220 cm typ. På stativet har jag skruvat på en liten kulled innan lasern. Kostade några tior på ebay. Mha den kan man luta lasern precis hur man vill och även kompensera för ojämnt underlag när man använder nivilleringen. Hela historien kostade 1100 tror jag. Skitnöjd.
 
Har GLL-380p, blå bosch alltså. Långt över din budget men sjukt bra. Kolla youtube så förstår du :)
Tog hem min från tyskland. Klart (mkt) billigare
 
Tack för alla tips! Det blev en Leica lino L2 för det överkomliga priset av 1200:- från Hongkong :) återkommer med en recension om nån månad när den landat.
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Jag fortsätter på denna tråden men tänkte jag skulle sänka nivån lite

Cocraft VS. Stanley
249:- mot 419:-
Stanley har 3 positioner (på/av, auto och manuell användning). Jag hittar inte om Cocraft har det. Det skulle ju motivera att köpa stanley istället.
 
Köpte den nedsatta cocraft häromdagen, när jag behövde en läder samma dag. Bra grejer. Bara autonivellering, men jag ser inte varför det skulle vara ett problem.

Någon gång ska jag köpa en dyr också, men då ska jag göra något mer avancerat än att sätta upp hyllor.
 
Nej, du kanske har rätt. Man kommer ändå inte använda något annat än auto i vilket fall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.