Moving
Booli har inte sett några tidigare försäljningar på Fiskarfjärdsvägen 3.
Just det första jag tänkte på då det väl egentligen heter Vårberg som gränsar till Vårby Gård och Skärholmen, rätt hus i fel område igen med segregation som inte passar våra skolbarn tror jag. Antagligen sämre skolor och mer brottslighet. Men gångavstånd till Tunnelbanan etc.

Lättbetong och FTX är det varning på. Staden har ett gammalt protokoll på nätet om radon före FTX, mäklaren har ett efter den satts in och området har markradon. Så hans protokoll visar ovanligt nog lägst nere och högst uppe med strålning i väggarna.

Men innepool och sjöutsikt med centralt läge har jag aldrig sett förut till överkomligt pris, så det är unikt. Hyfsat garage och parkering, dessutom en bra vind. Så det är svårt men man måste tänka på barnens bästa först, då detta verkar vara raka motsatsen emot vad man önskar sina barn i skolväg.
 
Redigerat:
KnockOnWood skrev:
Bara en massa kapitalistsvin eller?
Nej vi bor lite längre bort.
 
  • Gilla
-RB- och 8 till
  • Laddar…
Moving
MathiasS skrev:
Nej vi bor lite längre bort.
Fittja, Alby, Hallunda, Norsborg eller Södertälje? :)

Många bor i Danderyd eller på Lidingö om de har ekonomi.

Eller som här där 2 av 27 barn i klassen bor i lägenhet, resten bor i villa.
 
Redigerat:
Linderödsåsen skrev:
Sommarvatten, är Bäst! Man använder det till trädgården narturligtvis :)
Billigare att fylla poolen med sjövatten också, antar jag :)

Tillägg: såg att de hade lagt ut besiktningsprotokollet (dock anticimex, såklart). De bekräftar ju förekomsten av blåbetong och dessutom verkar det ju vara problem med dräneringen. Vet inte så mycket om inomhuspooler, men jag kan tänka mig att det inte är så kul om poolen läcker vatten ner i grunden?
 
Redigerat:
För 8 meloner får man bra hus och tomt i mer attraktiva områden runt om i Stockholm nära sjö eller hav.
 
Hmm. ...ja det hållet jag nog med om, men var? Sjönära är dyrt. Skulle vara intressant med några exempel (inte för att jag tror du har fel utan för att det är intressant att se vad man faktiskt kan få för pengarna....)
 
Yaken skrev:
Billigare att fylla poolen med sjövatten också, antar jag
Det beror på vad man fyller på med. Kan gå åt en hel del kemikalier fär att få ordning g på det. Har man kommunikt vatten fyller man med det.
 
Moving
Jonatan79 skrev:
För 8 meloner får man bra hus och tomt i mer attraktiva områden runt om i Stockholm nära sjö eller hav.
Men inte innepool och sjöutsikt med gångavstånd till T.-banan, så allt är en kompromiss
 
Moving
Yaken skrev:
Billigare att fylla poolen med sjövatten också, antar jag :)

Tillägg: såg att de hade lagt ut besiktningsprotokollet (dock anticimex, såklart). De bekräftar ju förekomsten av blåbetong och dessutom verkar det ju vara problem med dräneringen. Vet inte så mycket om inomhuspooler, men jag kan tänka mig att det inte är så kul om poolen läcker vatten ner i grunden?
Man lär märka om det sjunker och får tömma
 
Moving
MathiasS skrev:
Hmm. ...ja det hållet jag nog med om, men var? Sjönära är dyrt. Skulle vara intressant med några exempel (inte för att jag tror du har fel utan för att det är intressant att se vad man faktiskt kan få för pengarna....)
Andra som sålts där har varit närmare 15
 
I tex Nacka får man sjönära för runt 8, ingen värsting men renoveringsobjekt som detta. Dock ovanligt med innepool och t-bana vill man icke ha nära ändå ;)
 
Moving
Såldes direkt, självklart, men till vem :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.