xCxJx skrev:
Kan bara rekommendera en 6m talmeter. När man har vant sig vid att ha ett sådant hängandes i bältet kan man inte snickra ut det. Grymt värt pengarna... [länk]
Håller helt med!
 
  • Gilla
självklart
  • Laddar…
xCxJx skrev:
Kan bara rekommendera en 6m talmeter. När man har vant sig vid att ha ett sådant hängandes i bältet kan man inte snickra ut det. Grymt värt pengarna... [länk]
Omg!! Visste inte att de finns som 6m också, varför har ingen sagt det förut?!
 
  • Gilla
självklart
  • Laddar…
xCxJx skrev:
Kan bara rekommendera en 6m talmeter. När man har vant sig vid att ha ett sådant hängandes i bältet kan man inte snickra ut det. Grymt värt pengarna... [länk]
Äger själv en 6m talmeter men blev aldrig kompis med den, den är betydlig långsammare och dra in bandet på, kan haka sig så man själv får mata på lite. Sällan man behöver de funktioner som en talmeter ger i spannet 6meter.

Föredrar Hultafors 5m måttband vid byggen, mycket snabbare och dämpat. I övrigt så finns samma funktion med innermått även där.

Sen har jag förvisso alltid en 3m talmeter i snickarbrallorna för mer precisa mått. .
 
nikasp
Jag håller med, Hultafors 5 meter är mycket snabbare och stabilare band för att "slänga iväg" änden och ta ett mått. Har också talmeter som jag använder nu när jag renoverar kök inne men det är lite segt att få ut och klenare band som viker sig på längre mått ibland. Kanske är en inslitningsfråga men jag gillar inte att behöva riktigt dra ut det.

devizion skrev:
Äger själv en 6m talmeter men blev aldrig kompis med den, den är betydlig långsammare och dra in bandet på, kan haka sig så man själv får mata på lite. Sällan man behöver de funktioner som en talmeter ger i spannet 6meter.

Föredrar Hultafors 5m måttband vid byggen, mycket snabbare och dämpat. I övrigt så finns samma funktion med innermått även där.

Sen har jag förvisso alltid en 3m talmeter i snickarbrallorna för mer precisa mått. .
 
V
Det blir en hultafors 5m.
Verkade som Bauhaus hade den för ca 240:-
Det va inte meningen att ta upp så mycket av tråden men "hjort" är "hjort" 🙄
Åter till ämnet 👍🏻
 
nanowire skrev:
Omg!! Visste inte att de finns som 6m också, varför har ingen sagt det förut?!
Biltema har stål- och glasfibermåttband på 30 och 50 meter också :)
 
Octavianus skrev:
Jula verkar ha utförsäljning av sina paddor [länk]

Passade mig perfekt då jag precis ska padda lite, så köpte den sista stora i Uppsala
Nice, behöver också en padda men såg att de var slut i Uppsala, du hann före mig! :p
Får åka ner till Barkarby imorgon, de hade kvar.
På måtten såg det ut som man får den plats i bak på en V70?
 
Vad det nån speciell produkt du såg? Dom flesta priserna var ju som ordinarie pris i övriga shoppar av dom jag kollade på.
 
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
andy999 skrev:
Proffsmagasinet har oktoberfest:)
Bra pris på skruvdragare?

[länk]
Jepps,, bra pris!
 
snowjim skrev:
Nästan samma pris här : [länk]
Det är dock inte samma maskin.
Den första är en lite nyare modell med metallchuck. :)
 
  • Gilla
snowjim
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.