Påbörjat ett stambyte i gammal källare med betongplatta. Vilka rör skall jag ersätta gjutjärnsrören med?
Rör skall bytas på både insida och utsida.

Hornbach: dom säger att deras rör inte är godkända för gjutning men att folk gör det ändå och att det inte varit några problem?..

Bauhaus: samma prisnivå som Hornbach men står på deras sida att rören måste vara isolerade för att vara godkända för gjutning. Hittar dock ingen isolering?

Beijer: Godkända för gjutning men kostar 430kr/rör istället för 60kr/rör.

Vad är egentligen ett vettigt beslut angående rörval här? Är ju stort projekt som man inte gärna vill göra bort sig på i brist på kunskap.
 
Givetvis ska du gjuta in ok rör. Sist jag kollade var hela Biltemas sortiment bd-klassat
 
Priset på Biltemas verkar vara runt det dubbla än Hotnbach och Bauhaus men som du säger godkänt för gjutning och utomhus. Biltema it is! Tack!
 
K
Bor du i närheten av rinkabyrör så är det ett givet val. Annars säljer väl de flesta kedjor samma rör. Här var bolist billigast för godkända rör
 
Krilleman
O
Är det inte akut på studs idag. Skulle jag kolla med rinkabyrör eller andra nätbutiker.

Tycker det är fult av en del byggvaruhus att sälja rör som inte är godkända. Bara för att de ska vara billigt. Är det liks illa med julas rör? Har fått för mig det...

Byggmax är väl godkända för ingjutning?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.