A
Ja tar ni ner stupröret eller maskerar den? Målat sedan listan nedanför rännan så gott det går, räcker det? Se bilder
Stuprör längs hörnet av ett hus med nymålad list nedanför takrännan, med en bil i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bilden visar takränna och stuprör mot en ljus husfasad och en himmel i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tar ju 30 sekunder att ta ner stupröret, då blir det bra.
 
  • Gilla
Klyddsock
  • Laddar…
Det är ju busenkelt att demontera. Jag sparar gärna böjen högst upp och fäster den med ståltråd igenom röret. Sen vrider jag ut böjen från fasaden så att ev regn kommer på gräsmattan istf rakt på fasaden
 
  • Gilla
Klyddsock
  • Laddar…
Ta ner. Blir inte snygg strykning när ny meckar bakom röret. Penseldragen blir liksom inte jämna. Men visst går det.
 
A
Är det bara att lossa skruvarna då och ta ner den komplett med klämmorna? Blir det lika lätta att sätta tillbaks den?
 
Knacka ut låsen till svepen. Är du nojig över hur högt de satt sätter du en bit maskeringentape som markering.
 
A
Är det inte lättare att skruva ner den med klämmorna direkt? Eller är det fel?
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
O
Det brukar vara svårt att komma åt att skruva utan att lossa röret :)
 
A
Nu när du säger det så ser att det blir svårt hah. Hur hade ni knackat ut låset utan att skada det?
 
Jag brukar ta en träkloss.
 
  • Gilla
mkarlzz och 1 till
  • Laddar…
A
Tack för svar. Ska mecka med det imon så får vi se hur busenkelt det bli :p
 
Håller med - ta ner! Finns inget fulare (nåja) än stuprör som är nerkladdade med färg :p
 
A
Håller med att det är skitfult men det går att ta bort. Klantig som jag är råkade jag kladda på hängrännan när jag gick med skaftet utskjuter. Tog en trasa med vatten så försvann det :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.