Hejsan

Har ett SPC 4320 som jag har dragit igång, funkar jättebra men har problem med att registrera panelen på SPC Connect, får följande meddelande:

"Det gick inte att verifiera användarnamn och lösenord med panelen"

Jag har testat med att låsa IP adressen och även haft den inställd på DHCP. Centralen är på ett kontor där vi har en fast lina från Telia som går in i en Cisco 800 router som sen är kopplad mot en separat brandvägg, jag misstänker att det är där jag har problem.
Internt i nätet har jag åtkomst mot centralen men ej utifrån. Någon som har en lösning på detta ?

Tacksam för svar
 
RilleRock
Det skall vara DHCP.

Har din användare rätt behörigheter?
 
Japp rätt rättigheter, DHCP el fast IP samma svar mot SPC connect
 
För att eliminera problem med DNS-uppslagningen kan du testa att byta ut url:en till spcconnet i fältet "RCT URL eller IP Adress" mot IP-adressen 194.132.254.184
 
Har testat det oxå och får fortfarande samma fel, har börjar misstänka att det hänger ihop med att jag en IP-serie innanför brandväggen och en annan utanför (på Telias sida) extern IP adress
 
Sura58 skrev:
Har testat det oxå och får fortfarande samma fel, har börjar misstänka att det hänger ihop med att jag en IP-serie innanför brandväggen och en annan utanför (på Telias sida) extern IP adress
Det har typ alla, så det är inte felet.
 
Är felmeddelandet i spc eller på spcconnect.com?
I spc syns det väl när den senast registrerade sig mot servern och om det lyckades.
Felmeddelandet tyder ju egentligen inte alls på ip-adressbekymmer.
 
Felmeddelande kommer i SPCconnect.com när jag försöker lägga till panelen på mitt konto.
 
RilleRock
Vilket lösenord använder du?
Och du försöker väl inte adda engineer?
 
Jag försöker lägga till mig som är "master" och mitt lösenord
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.