Ok, jag kunde nästan ingenting måste jag erkänna. Men jag läste på och lyckades skrapa fram 11 kluriga (hoppas jag) frågor om robotgräsklippare.

https://www.byggahus.se/quiz/67-robotgrasklippare-har-du-koll

Nu blir det spännande att se hur pålästa ni andra är. :)

I vanlig ordning så går det att tycka till om valet av frågor och svar här.
 
Redigerat:
Förresten, frågan om skon är baserad på ett verkligt test. Jag har en bild som visar svaret.
 
Kan va svårt o visa svaret med en bild? Snarare en film kanske :rolleyes:

11/11, fick dock gissa på någon, dock va sista frågan väldigt lätt (y)
 
Bra jobbat. (y)

Har bara bild tyvärr :rolleyes:

Det var nära att jag tog ditt hus, men så tänkte jag att det skulle vara för lätt :p
 
Marlen Eskilsson skrev:
Förresten, frågan om skon är baserad på ett verkligt test. Jag har en bild som visar svaret, som jag visar här i nästa vecka när ni har hunnit göra quizet. Vill ju inte avslöja i förväg.
Inte med min klippare. Den stannar, backar och kör runt.

Så här handlar det uppenbarligen om hur bra krocksensorerna fungerar och är inställda.

Så, vad jag vill ha sagt är att jag kräver ett poäng till! För en totalsumma om 10! ;)
 
Redigerat:
11 av 11 fick jag plus att mil lilla bod fick va med i quizet:)
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson skrev:
Bra jobbat. (y)

Har bara bild tyvärr :rolleyes:

Det var nära att jag tog ditt hus, men så tänkte jag att det skulle vara för lätt :p
Ja... Det har varit mycket tjat om det ett tag.
 
Gött alla rätt, men man bör veta första frågan meec kommer från jula inget annat :)

Sen annan frågar där var ju alla svaren rätt (vissa delar vad dessa).
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
lars_stefan_axelsson skrev:
Inte med min klippare. Den stannar, backar och kör runt.

Så här handlar det uppenbarligen om hur bra krocksensorerna fungerar och är inställda.

Så, vad jag vill ha sagt är att jag kräver ett poäng till! För en totalsumma om 10! ;)
Då tilldelar jag dig härmed en poäng till! :)

Vilken klippare har du? Det var så att vi var hemma hos min bror. När vi står ute på gräsmattan och betraktar hans gräsklippare uppstår det en diskussion mellan Per och min bror om huruvida klipparen skulle köra över en sko eller inte. Per tror absolut inte det och bestämmer sig för att göra ett test. Vi fick kasta oss över klipparen och lyfta upp den för att rädda både skon och klipparen. Per hade fel ...

Husqvarna-robotgräsklippare på gräs med en skadad sko framför sig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men det är då alltså en inställningsfråga eller olika hur olika klippare funkar tydligen.
 
Broken arrow skrev:
Sen annan frågar där var ju alla svaren rätt (vissa delar vad dessa).
Visst är det frågan om den överkörda skon du menar?
 
Marlen Eskilsson skrev:
Visst är det frågan om den överkörda skon du menar?
Nej faktiskt inte:) även igelkottar råkar ju illa ut och den är ju något större än en sko.
 
Marlen Eskilsson skrev:
Då tilldelar jag dig härmed en poäng till! :)
Tack! Då är jag nöjd, och kan börja njuta av min helg. ;)

Jag har också en Husqvarna, men en lillebror, en 308. Och den har klarat iaf en sko. Men iofs en betydligt stadigare sak än en seglarsko.

Så jag antar att det som vanligt finns många variabler, man skulle kunna studera i ett reducerat flerfaktorförsök; av typen, gräsets längd och fuktighet, skons storlek, uppbyggnad, orientering, osv. Eller så kan man låta bli... ;)
 
11/11.. Hänger nog på forumet för mycket... Enligt frugan iaf ;)

//J
 
Jag gick på den lägre gränsen för vad en klippare kan kosta och nog finns det några under 7000-kronorsstrecket :)
 
  • Gilla
tornberg
  • Laddar…
K
Var kan man köpa klipparen som ser ut som en polisbil? Med ljud och ljus borde man kunna rädda (skrämma iväg) en och annan igelkott...
 
  • Gilla
tornberg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.