Vi har bott i ett nytt Skanska hus och sålt det också. Trivs man med hur huset ser ut, läge mm kanske man står ut med vissa fadäser. Det vi märkte var att i o m att Skanska slår upp hus på hus så är det många olika hantverkare som passerar och det med mer eller mindre gott resultat. Var uppmärksam på detta och var medveten om att även om du betalar 2,7 miljoner så innebär det inte att det är snyggt tapetserat, att ytterdörren inte bleknar, att fönsterkarmarna inte spricker, att golvvärmen fungerar som den ska...
En mängd småfel, med andra ord. Men kan du stå ut med det och inse att du inte nödvändigtvis betalar för bästa kvalitet utan snarare för design och läge så rekommenderar jag Skanska. ;)
 
Skanska är dyra på tillval. Vanlig öppen spis kan kosta från 70 000!
De har inte alltid så smart arkitektur heller, vi ville inte ha kvar väggen mellan kök och vardagsrum utan få öppen planlösning. Något som varannan familj vill ha idag... detta var problem för den väggen var bärande. Skanska ville ha 70 000 för att ta bort väggen!!

Sedan blev fick vi klartecken att bygget skulle starta i tid, inga problem. Efter en månad.. nää förseningar, inte klart mellan kommunen och Skanska osv. Och jag hörde att nya intressenter som visade intresse inte fick besked om föseningen utan de sa att det skulle byggas i tid som planerat. Samtidigt fick vi brev om förseningen på posten!

Oseriöst och oärligt ang överpris på tillvalen om någon frågar mig!

/Björn
 
Skanska äger väl Myresjöhus, eller?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.