Har försökt söka lite på forumet men hittar inte så mycket info om garageportar från Krokom. Funderar på en 3.5m bred port modell Krokom 60. Finns det någon med erfarenhet av portar från dem?

Antar att de inte är i samma klass som Hörmann och Crawford men vill gärna komma ner lite i pris då den ska användas till garaget på sommarstugan.

MVH

Daggen
 
Köpt precis krokom40 3,5meter bred. Är nöjd än så länge. Känns rejäl.
 
Ok trevligt! Beställde en för några dagar sedan och väntar på leverans... Hur var den att montera? Har du några bilder?

MVH

Daggen
 
Kändes rejält. Bra bruksanvisning men skiljde något i infästningen för wire men löste sig fort.

Har bara utvändig bild

Före

Före-bild av en garagebyggnad med gammal bruna dörrar och trädgårdsredskap och en släpvagn i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter

Bild på en vit garageport på en fristående byggnad med tre utvändiga lampor tända ovanför i skymningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser bra ut! Mitt garage kommer i princip se exakt likadant ut :) Postar bilder när jag har den monterad i höst!

MVH

Daggen
 
Finns nån tråd om Krokom 80, dom är väl ändå hyggligt lika i utföra.
 
  • Gilla
moew
  • Laddar…
Hej! Hittar heller inte mycket info om Krokom 60, ni som monterat, är ni nöjda?
Behöver en 5000x2750 port.
Tack!
 
har monterat 2 st krokom 80. industriport

manualen är helt värdelös.

fick ohyggligt mycket hjälp av "oas" här på forumet annars hade jag aldrig fått upp dem...

känns som kvalitetsportar,
 
Jag fick min port monterad ganska nyligen och har inte hunnit se den live än...
Montören påpekade att det är lite sämre kvalitet än märkesportarna men mycket port för pengarna. Något negativt som han påpekade var att motorn inte har inbrottsskydd, vad exakt han menade med det vet jag inte men jag ska ta en titt när jag är på plats.

Nyinstallerad garageport på ett grått garage, omgivet av snö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


MVH

Daggen
 
Ok tack för supersnabba svar! Vadå inbrottsskydd? Vad kan han mena med det?
 
Kan det gå att bända upp porten underifrån?
 
Inbrottsskydd på motorerna brukar vara att de spärrar mekaniken när de är i nere läge. Är det en Lift Master motor?
 
De har en frigöringsmekanism på motorn så då skulle jag utgå från att motorn går så trögt att man inte kan dra upp porten så länge som motorn är in kopplad. Hörmann har iofs en hak frunktion som mekaniskt låser porten när den är nere. Men jag har aldrig hört att det skulle vara ett problem att tjuvar kan dra upp portarna som har motor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.