D09 skrev:
Ha ha tack 😄👍

Funderar vad en sådan färg kommer ifrån 🤔

Militären?

Industrin ?

Aliens?
Måste vara militären, någon slags krigföring.
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Spikar vidare på panelen :)

Nymålat hörn av ett hus med vita vertikala paneler och svart hörnlist, med del av verandans räcke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Skooda och 3 till
  • Laddar…
Inte så mycket att hänga i gran men nog så skönt. Hylla gjord av lite ful råspont som jag limmade ihop :) Där nere får alla målarsaker vara.

En hemmagjord hylla av råspont med målarsaker i en källare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
stefancrs skrev:
Precis. Omöjligt med öppen spis. Ska den få syre måste kalluft dras in utifrån och in i huset istället för direkt in i elden.
Hela huset vädrar genom självdrag, så det är ingen skillnad :p
Nåväl, vi får se ... Fanns en kamin som dessvärre är söndereldad och måste tas ut i bitar :(
 
Jumos skrev:
Gjort en överraskande arkeologisk utgrävning av ytskiktet i vardagsrummet! Vi hittade oväntat nog en timmervägg, fler lager tapet än väntat och en märklig dörr som kan ha lett till Narnia. Sammantaget undrar vi nu hur gammalt huset egentligen är...
En ledtråd borde vara om pärlspontsdörren var tapetserad och vilken tapet som satt på den.
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
shieldfire skrev:
Hela huset vädrar genom självdrag, så det är ingen skillnad :p
Nåväl, vi får se ... Fanns en kamin som dessvärre är söndereldad och måste tas ut i bitar :(
Skillnaden i drag när du eldar och inte är jättestor. Rätt stora mängder luft som förbrukas av en brasa.

Det beror givetvis på hur ens öppna spis ser ut och hur lång skorstenen är (längre blir större värmemagasin, men den mesta värmen åker givetvis ut uppåt oavsett), men hos oss blir det kallare under eldning bara några meter från brasan (utom synhåll, så ingen strålningsvärme).
 
Redigerat:
D09
Bytt tätningslisten på diskmaskinen

Verkar hålla tätt 🤔

Edit

Helvete heller.. Läcker som ett svin 😁😁😁
 
Redigerat:
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Testade med en färg mellan de andra två...

Mulet vid fotograferingen.

Vit målad träpanel på husvägg under ett fönster med gul karm, molnigt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Målade lite till med den:
Vägg med nyanser av gul och grå färg runt fönster med reflektion och mulet ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fortsatt med panelen på framsidan, saknas 3 brädor, suck. Målat en första vända. Satan så enformigt de är att byta panel, skönt att de snart är bara 1 sida kvar !
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
D09
Dripp...

Dropp...

Dripp...

Dropp...

Dripp...

Dropp...

😩😩😩😩😩😩😩😩

Hatar diskmaskiner

😩😩😩😩😩😩😩😩
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Jag har varit på luktjakt i huset sedan helgen. På gott och ont har jag utrustats med en känslig näsa. Plötsligt luktade det mögel precis innanför ytterdörren och eftersom vi har ingjutna syllar så är man alltid på helspänn så jakten på ödörkällan startade, det luktades banne mig i varenda vrå. Eftersom lukten bara kändes vid ytterdörren och bara ibland så var det väldigt svårt att lokalisera, men efter mycket om och men så var diskmaskinen och ett av avloppen i diskhon misstänkta. Det luktade lite unket så det blev storstädning av hela baletten med rensning av vattenlås och rör, slangar och ett par omgångar av kokhett vatten och yes i diskmaskinen etc. Jag hade hela tiden känslan att det inte var det som var orsaken, men i brist på annat så fick vi börja med det.

I morse fann vi den riktiga orsaken. Yngste sonen, som varit sjuk ett par dagar, hade glömt att packa upp sin lilla mellanmålslåda med halväten frukt ur ryggsäcken som hänger precis vid dörren.... :D Det var lite "mikrobiell påväxt" i den lådan kan man säga, och fy fasen vad mögel det luktade!!! :D. Case closed - nu kan man sova lugnt på nätterna igen!
 
  • Gilla
vanpire och 7 till
  • Laddar…
Målat lite på huset, tråkigt :/
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Skruvat lite på pelletspannan...hittade ett läckage vid en ventil som jag åtgärdade temporärt genom att ställa ett decilitermått under, måste tappa ur vatten ur pannan innan jag demonterar, vilket får bli ett senare projekt. Sedan började trimma in samma panna så länge min dotter på drygt 6 månader hade tålamod att sitta och titta på. Jag fick 45 minuter, får se om jag smyger ner en stund till innan jag går och lägger mig...vill få upp rökgastempen lite till...
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Jag har borrat hål i kollektorslangen till bergvärmen :(
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Jag smög ner till pannrummet en sväng till, den här gången med en öl som sällskap. Lyckades få den att gå i 15kw med rökgastemp på 135, det får duga så länge!
 
  • Gilla
stefancrs och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.