Håller på att renovera lägenheten och vill lägga golvvärme (el) och flytspackla/lägga klinkers i hallen.

Nån som känner till pålitliga, seriösa elektriker / golfirmor som utför sådana jobb? Framför allt för golvvärmeläggning och flytspackling.

Plattläggningen vill jag bara köpa in om jag kan känna att de är VÄLDIGT seriösa och duktiga, har för mycket dålig erfarenhet med stressade plattläggare som slarvar och lägger plattor halvdant och sedan hävdar "det är inom byggnormerna". Personligen skiter jag i om de debiterar ett par timmar extra och ser till att det är fina fogar och minimal tandning, tex, men det förstår verkligen inte alla plattläggare.
 
Mikael_L
Jag kan kolla om jag kan lyckas få reda på vad för plattläggare en granne här använde. Jag installerade den elektriska golvvärmen så jag kunde se att jobbet vart rätt bra gjort.

Han håller hus bortåt örsundsbro om jag fattade rätt, men verkar arbeta inom hela Uppsala.

Är det intressant?
 
Tack. Absolut intressant, du får gärna skicka PM med uppgifterna om du nu inte vill skriva ut det här. Är som sagt ute efter både nån som kan installera elgolvvärmen (vad jag vet är det så att garantin på golvvärmen gäller då), och nån som kan flytspackla/kanske kapa nån tröskel (annars gör jag de småsakerna själv).

Ska jag anlita en plattsättare för själva klinkersläggningen så måste jag vara säker på att det är personer som tar det seriöst att det skall bli estetiskt snyggt och inte bara snabbt utfört, så att säga. Och då är det väl bara referenser, samt intrycket de ger personligen man kan gå på..
 
Jag har samma frågeställning så du får gärna skicka PM till mig med uppgifter eller skriva det här i tråden.
 
Tack för tipsen! :D
 
varsegod. Satsa på Andersen så kommer du bli supernöjd. =)
 
ItWasntMe skrev:
varsegod. Satsa på Andersen så kommer du bli supernöjd. =)
Verkade seriös, lätt att snacka med. Dock extremt upptagen, men fick vidare tips av honom!
 
förstog gissade det var dig han pratat med, träffade han idag på brädgården och han nämde att en kille ringt av ett tips. Han är extremt lättsamt och supergo att prata med. Men norrlänningar e juh det rent generellt. Hade hoppats på att han hade haft en lucka. Hoppas killen han rekomenderare är likabra som han själv =)
 
ItWasntMe skrev:
förstog gissade det var dig han pratat med, träffade han idag på brädgården och han nämde att en kille ringt av ett tips. Han är extremt lättsamt och supergo att prata med. Men norrlänningar e juh det rent generellt. Hade hoppats på att han hade haft en lucka. Hoppas killen han rekomenderare är likabra som han själv =)

De verkar seriösa. Vi får se =)
 
Mikael_L
Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och snackat med vår granne (som haft huset till salu en tid och precis nyligen fått det sålt, så vi har liksom inte sprungit på varandra naturligt den senaste tiden).

Nu har jag PM'at Sezzi och Sutteräng med kontaktuppgifter.
 
Tänk på att det måste vara en elektriker som lägger golvvärmen för att du skall få tillverkarens garanti på den.
 
EyEr0n skrev:
Tänk på att det måste vara en elektriker som lägger golvvärmen för att du skall få tillverkarens garanti på den.
Jadå, det är jag med på :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.