Hej! Vi har en tomt som vi tror skulle lämpa sig för Trivselhus modell A006, vinkelhus! Nu är jag nyfiken på om ngn byggt detta med totalentreprenad? Är det rentav ngn som har prisuppgifter i sin region?

Vi har varit inne i en visningsvilla med TH och gillade det vi såg! Högt och lågt önskar jag erfarenheter från er som byggt med TH - både ris och ros!

Mvh Magnus
 
Mjövik skrev:
Hej! Vi har en tomt som vi tror skulle lämpa sig för Trivselhus modell A006, vinkelhus! Nu är jag nyfiken på om ngn byggt detta med totalentreprenad? Är det rentav ngn som har prisuppgifter i sin region?

Vi har varit inne i en visningsvilla med TH och gillade det vi såg! Högt och lågt önskar jag erfarenheter från er som byggt med TH - både ris och ros!

Mvh Magnus
Det verkar som att Trivselhus ligger en bra bit över konkurrenterna prismässigt, det är allt jag vet.
 
Hej Jag var inne på att bygga 006 men ångrade mej och bytte till 001 som jag ökade till 148 kvadratmeter har för mej att 006 kostade ca 2700000 kr att bygga men det är för 4 år sen annars var jag helt nöjd med TH byggde utanför kristianstad

kari
 
Glömde att skriva A006 sen A001
 
Jag bygger med TH i Uppsala, en modifierad variant av C:026 och jag är väldigt nöjd med TH än sålänge.

Vi letade runt länge bland olika tillverkar efter ett hus som passade vår tomt, ett av kraven att var att huset skulle ha en ingång från sidan eller framsidan, eftersom vår tomt har sjöutsikt på framsidan och stor trädgård på baksidan.

Tillslut föll vi för TH's visningshus i Nacka den var byggd på en liknande tomt. TH's säljare i Uppsala är duktig och väldigt engagerad, vi begärde in offerter från olika hustillverkare men det var bara TH som gjorde uppföljning. Angående priset så tror jag inte TH är så mycket dyrare än vad de andra tillverkarna är, vårt hus landade på 3,9 miljoner, som en jämförelse fick vi ett pris på 3,7 miljoner för Eksjöhus Soludden utan några tillval gjorda.
 
Vazir skrev:
Jag bygger med TH i Uppsala, en modifierad variant av C:026 och jag är väldigt nöjd med TH än sålänge.

Vi letade runt länge bland olika tillverkar efter ett hus som passade vår tomt, ett av kraven att var att huset skulle ha en ingång från sidan eller framsidan, eftersom vår tomt har sjöutsikt på framsidan och stor trädgård på baksidan.

Tillslut föll vi för TH's visningshus i Nacka den var byggd på en liknande tomt. TH's säljare i Uppsala är duktig och väldigt engagerad, vi begärde in offerter från olika hustillverkare men det var bara TH som gjorde uppföljning. Angående priset så tror jag inte TH är så mycket dyrare än vad de andra tillverkarna är, vårt hus landade på 3,9 miljoner, som en jämförelse fick vi ett pris på 3,7 miljoner för Eksjöhus Soludden utan några tillval gjorda.
Hej! Är priset 3,9mkr inkl tillval? /Georges
 
Det är inkl. tillval, vi har t ex valt annan takutformning, bastu, glasräcke på balkongen, större balknong, golvvärme på övreplan och en massa annat dyrt :p. Värt att notera att det är ungefär 20kvm mindre än C:026.
 
Redigerat:
Jag kan lägga upp bilder på byggprocessen om någon är intresserad.
 
Vazir skrev:
Det är inkl. tillval, vi har t ex valt annan takutformning, bastu, glasräcke på balkongen, större balknong, golvvärme på övreplan och en massa annat dyrt :p. Värt att notera att det är ungefär 20kvm mindre än C:026.
Är det något garage med i det priset eller något som försvårar bygget, exempelvis pålning/sprängning osv? Några hårdjorda ytor?
 
I priset ingick markarbete för grunden men inte garage och markarbete som grovplanering, väg med vändplan och parkering, VA och borrning av brunn. Det gick på ytterligare 260 000 och den var utanför THs totalentreprenad. Som tur var slapp jag påla/spränga för husgrunden.
 
geoham skrev:
Hej! Är priset 3,9mkr inkl tillval? /Georges
Ok! Hur mycket la ni på tillval? Vi är precis klara med vårt hus och det blev ca 550.000kr på tillval.
 
geoham skrev:
Ok! Hur mycket la ni på tillval? Vi är precis klara med vårt hus och det blev ca 550.000kr på tillval.
Oj jäklar! Vad plockade ni till då??
 
Har inte exakta siffrorna i huvudet men jag tror vi hamnade nånstans på 500 kkr i tillval.

Bifogar lite kassa bilder på huset som snart börjar bli klart :)

Tvåvåningshus under konstruktion med delvis färdig fasad och skymningshimmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vitt hus under konstruktion med synliga tillval, omgivet av byggmaterial, i skymningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tvåvåningshus under uppförande med skräp och byggcontainer framför i skymning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
Snyggt ! Jag bjuder också på lite bilder :
Modernt tvåvåningshus med kombinerad mörk och ljus exteriör och stora fönster, beläget på en kulle.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vit villa upplyst inifrån under skymningen med en person som syns i fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett nybyggt hus i skymningen med påslagna ljus och en reflekterande himmel i fönstren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vit tvåvåningshus med mörk tillbyggnad och byggmaterial framför, under en klar himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Modernt kök och matplats med öppen planlösning, träbord, svarta stolar och en trappa i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Modernt vardagsrum med högt i tak, designermöbler, trägolv och väggmonterad TV.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Modernt vardagsrum med öppet kök, stora fönster och designermöbler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Två bilder av ett modernt hus i skymningen med belysning i fönsterna, översta bilden tagen från sidan, undre från framsidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Börka kaar och 1 till
  • Laddar…
Riktigt snyggt! Älskar trappan, är den gjuten?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.