Hej,
sambon och jag bestämde oss för att vi ville bygga hus i Stockholm och har varit och tittat och budat den senaste tiden på tomter vi hittat via hemnet.

Jag har tittat på vad tomtpriserna har gått för historiskt på slutpriser på hemnet. Det jag ser är att det är totalt kaos på budgivningarna och tomter i samma område som vi bjudit på går för flera hundratusen mer än vad liknande tomter gick för i närhetern i början av året och bakåt i tiden.

Är detta någon speciell efter sommaren företelse? Vi funderar iaf. på att lägga byggahus projektet på is just nu och vänta tills mörkret tittar fram.

Tänkte bara se om det är nån som har någon input, då det är en gåta för mig att priserna kan sticka så väldans mycket just nu.
 
Jag följer tomtpriser på Ekerö lite löst och de har dragit iväg rejält sista tiden. Även längre ut på Ekerö börjar det bli riktigt dyrt...
 
Välkommen till stockholm......
 
  • Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
Det kan ju också ha någon koppling till nya bankreglerna där man får låna utan amortering när det är nybygge men måste amortera om du köper ett färdigt hus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.