haha ok. nej har bytt det som var trasigt där, det var ett tillfälligt lås :D
 
Ser jättesnyggt ut, rena drömmen. Men jag förstår inte vad tanken bakom hjulspåren är..
 
tompaah7503 skrev:
Ser jättesnyggt ut, rena drömmen. Men jag förstår inte vad tanken bakom hjulspåren är..
Extra slitskydd. Men mer för ögats skull för min del :)
 
  • Gilla
bruka och 1 till
  • Laddar…
Efter härdning skulle de slipas lite på sanden. Sen dammsuga toknoga!
Efter det rollade jag på 1 burk med lack på vardera spår. Tog bort tejpen efter en stund.


Golv med nyapplicerat lack på ena sidan intill en slipad yta, bredvid en dammsugare, indikerar pågående renoveringsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyslipat och lackat golv med skarp gräns mellan sandad yta och blank lackyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Så jävla nöjd! :) Ska ta en helbild vid nåt tillfälle.
Kul att ni ville titta på min lilla projekttråd (y)
 
  • Gilla
ebolasmurf och 9 till
  • Laddar…
Klart intressant. Hur mycket slipade du ner betongen? 2, 5, 10mm? Mitt golv är rejält vågigt och slår ett par cm på några kvadrat meter.. så funderar på om det går att rädda.. eller om man ska bila bort överbetongen (ca 5 cm tjock) och lägga ny. Den har en del spill på sig också efter 50 år, så jag vet inte om det går och flytspackla och om det sen håller för garagedomkraft et.c.
 
Stingray468 skrev:
Klart intressant. Hur mycket slipade du ner betongen? 2, 5, 10mm? Mitt golv är rejält vågigt och slår ett par cm på några kvadrat meter.. så funderar på om det går att rädda.. eller om man ska bila bort överbetongen (ca 5 cm tjock) och lägga ny. Den har en del spill på sig också efter 50 år, så jag vet inte om det går och flytspackla och om det sen håller för garagedomkraft et.c.

Slipade ner kanske 2-4 mm.
 
Blev ju ett riktigt snyggt golv!:)
Håller sig sanden kvar bakom lacken på ett bra sätt eller släpper det nåt?
Mvh
 
Riktigt bra!
 
Hur upplever du det ljusgrå golvet? Är det jobbigt att hålla det någorlunda rent och fint? Funderar själv på ett ljusgrått från hagmans nämligen, har tom funderat på vitt men det är väl att skjuta sig själv i foten! ;)
Har inga bilar i garaget mer än vid däckbyte. Meckar bara hoj och småpyssel där...
 
Jag har det ljusgrå. Visst det är ljust så grus syns men det är så tacksamt att hålla rent. Spelar nästan ingen roll vad du häller ut, rostvatten, grus, klet från bilen, snöslask allt går att sopa bort när det torkat. Olja blir dock halt om man häller ut.

Mekar också mest motorcykel och är kanonlätt att hålla efter när en lerig endurocykel kommer in.
 
  • Gilla
crazytok
  • Laddar…
Snyggt! Bra inspiration.
 
Nu har jag också målat garagegolvet, det blev Hagmans EPV ljusgrå nyans. Syratvättade golvet och slipade med en festool handslip innan för att få bort dom värsta topparna på golvet. Spacklade igen lite torrsprickor och smågropar.

Kan säga att plattan sög REJÄLT mycket. Två lager färg till min yta på 32kvm skulle kräva enligt spec 8kg utav hagman färgen. Det blev i slutändan tre lager och 14kg!!! Nästan det dubbla alltså....

Men, det blev riktigt bra yta till slut. Givetvis inte spegelblankt, det hade krävts ett annat underarbete. Men tillräckligt blankt, slätt och fint för att kunna hålla det rent enkelt och moppa av det! Jag är riktigt nöjd i slutändan iaf, återstår väl att se hur det håller med tiden bara... :)

Nyrenoverat garage med ljusgrått målat golv och röda väggar, verktyg och färgdunkar syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nymålat garagegolv i ljusgrå med röda väggar och en arbetsbänk, verktyg och hjälm syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyrenoverat garage med ljusgrått, nymålat golv och röda väggar med svart list, samt färgburkar i hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
P-plats och 3 till
  • Laddar…
Jag är också på gång att måla med Hagmans EPV.

Jag har lagt ned tid och energi på att fräsa bort betong för att sedan flytspackla hela golvet plant. Flytspacklet som användes var Kiilto Multiplan DF. Överlag är jag mycket nöjd med resultatet men på vissa ställen blev det tyvärr små gropar efter piggrollern.

Är det någon som har tips på vilket spackel man kan använda för att jämna ut dessa smågropar?

Sedan såg jag att Hagmans har en tjockfilmsfärg. Är det någon som har erfarenhet av denna färg?
 
Jag följde denna tråd med intresse redan från början, och kom just att undra vilket ståndsmässigt åk som ska stå på detta fina golv. Min egen gamla rishög skulle ju inte riktigt göra golvet rättvisa... Jag anar något bättre här?
 
Är era golv fortfarande i toppskick??

//AA
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.