Hej på er!

Har skrivit kontrakt på ett ugglan 159, och är väldigt kluven när det gäller köket.
Så jag har en efterlysning: Finns det någon som har bytt ut Ballingslövs köket mot ett ikea eller något annat?

Eftersom vi jobbar inom ikeakoncernen så kan vi tjäna några tusen på att välja just ikea, men problemet är monteringen i alla vinklar och vrå.

Är det någon som monterat upp ett ikeakök i ugglan???

Hjälp!
 
Hej! Jag har också haft samma tanke när det gäller kök. Ska bygga Eksjöhus Lyckan med HTH kök och tänkte byta till IKEA. Men jag fick rådet att inte göra det pga att värdet av huset kunde minska med ett IKEA kök. Vet inte om detta stämmer... Men jag håller mig till HTH för säkerhets skull!

MVH Stella
 
Frågan är bara hur mkt värdet minskar.....

Standardköket i en uggla är inte det mest exklusiva, visst kanske höjer just HTH eller Ballingslövs värdet. Men det är nog marginellt.

Jag får rita vidare.........

 
Vår säljare tipsade om att byta till ett IKEA-kök om man inte vill ha det som ingår. För den summa de drar av (ca 35 000 kr) kan man få ett bra kök på IKEA som man vill ha. Om man hittat nått där som man vill ha förstås...

Tanken är väl att man ska bo i sitt nybyggda hus i några år, så vi resonerar som så att det är bättre att välja det man vill ha istället för att försöka gissa vilket märke på köket som höjer värdet vid en ev försäljning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.