Hej!

Skall byta ytterdörrar på mitt hus från 1910. Inbillar mig att det blir mindre underhåll om jag väljer några "modernare" i HDF, dock i gammal stil, istället för att få några traditionellt gjorda i trä (hoppas ni förstår vad jag menar). Men alla jag sett ser så förbannat plastiga ut. Undrar därför om någon har tips på tillverkare som gör snygga dörrar som man inte behöver måla om stup i kvarten. Skulle vilja titta på dörrarna från Star Center, speciell denna:

http://www.hemfint.se/ytterdorr-eir...ontent=33912&gclid=CMqKzuyw27wCFeHOcgodhnIAVQ

Men vi har ingen återförsäljare för dem här. Någon som erfarenhet av hur dessa dörrar ser ut?

Tack på förhand!
 
Att hitta dörrar som inte behöver målas om är nog svårt.
Det beror nog inte på dörrfabrikanten utan handlar mer om att det inte finns "evighetsfärger" :(
 
Tänk på att nya moderna dörrar inte tål vatten! Dvs du måste ha tak ovanför dörren för att garantierna skall gälla. Har sett många moderna dörrar som svällt längst ner på dörrbladet pga av stänk.
 
roland53 skrev:
Att hitta dörrar som inte behöver målas om är nog svårt.
Det beror nog inte på dörrfabrikanten utan handlar mer om att det inte finns "evighetsfärger" :(
Det är enkelt att hitta en dörr som inte behöver målas om. Man köper en dörr i teak.

EDIT: den tål vatten också......
 
Bygg en själv!!
 
  • 1392928140526.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Exostor och 1 till
  • Laddar…
Ja just ja fanjunkarn, skulle inte du lägga upp en byggbeskrivning åt oss hugade dörrbyggarspekulanter, så vi kan apa efter din superfina dörr. Skulle väldigt gärna snickra en egen dörr att ersätta en som jag inte hittar några bra nya ersättare till. :)
 
  • Gilla
D_a_g_g
  • Laddar…
Lyfter denna gamla tråd då jag är intresserad av samma dörr som TS länkar till.
Tacksam för erfarenheter av ytterdörrar från Star Center!
Kvalitet, kundservice mm...?

(Är fö intresserad av positivt/negativt om alla dörrfabrikat.)
 
Åsså väntar vi fortfarande på byggbeskrivning från fanjunkarn.
 
Ja, just det, den gamla tråden. Kan iallafall berätta att jag gav upp och bad ett lokalt snickeri göra ett par dörrar (utan MDF/HDF och andra nymodigheter). Himskt snyggt blev det iallafall.


Tvådelad traditionell vit trädörr gjord av snickeri utan moderna material.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Skärmbild av online annonser med soffbord och andra föremål, samt en notis om "SÅLD" på matbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.