Hej!

Vi ska göra det förbjudna o renovera/bygga ut hela vårt badrum själva. :cool: Själv fasar jag för detta stora projekt men eftersom det bara är vi själva som blir lidande om något går fel så är det bara att sätta igång...
Vi köper allt vi behöver (nästan) i Polen så pengamässigt så tjänar vi in en hel del, men badrum har ändå en förmåga att springa iväg i höga summor. Därför vill man ju kolla upp allt i detalj innan man börjar. Någon som vet en bra sida på nätet där man kan hitta ett badrum i detalj för gör-det-självare?

Vi måste riva ut allt som nu finns i badrummet och även bryta upp golvet  och byta ut bjälkarna. Så hur tjocka bjälkar måste vi ha? Badrumsgolvet blir ju belastat en hel del med badkar o allt...

Är jag helt fel på det nu: Nya bjälkar, golvspån, dubbel gips, golvvärme (el), flyta, fuktspärr, klinkers...

Tänker så klart inte ge oss in på något innan vi kollat upp allt. Tänkte bara se om någon har några bra tips?! ::)

Har även hittat en skitfin glasskiva som jag skulle vilja fälla in i väggen, men längre än så har min tankegång inte kommit. Den har nog varit till ett bord och är ganska tung och tjock. Hur sk jag kunna fälla in den i väggen på ett snyggt sätt? Den ska bara vara som dekoration och jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska ha som bakgrund bakom skivan men jag kommer väl på något..
 
Hej,

Badrum i detalj för gör det självare hittar du här på Byggahus.se förstås. Ta en titt i bland projekttrådarna "Bilder på badrum..." så hittar du nog en del matnyttigt.

Angående dina bjälkar så lär det ge sig av vad du får plats med. Använd så tjpcka det går på höjden och montera på cc30.

Tänk förövrigt till på alla olika delar från början, el&belysning, vatteninstallation, avlopp, ventilation.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.