Är på jakt efter ett stabilt men prisvärt alternativ för mobilt bredband i sommarstugan.

Längs norrlandskusten fungerar Telia solklar bäst, men då jag endast kommer använda det till att kommunicera med en Tellstick Duo + Raspberry Pi3 så känns det lite som att betala 199/mån är vansinnigt dyrt!

Finns det några bra alternativ?

Kommer i princip inte nyttja någon extremt hög datamängd alls!
 
Comviq kontantkort är gratis och har bäst täckning, kostar 95öre per MB och du måste tanka för minst 50:- en gång per år.
Tror det blir billigast, kan du förutspå vilken datamängd det handlar om?
 
Har ett Telia Komplett till min privata mobil och sedan ett extra SIM-kort till den mobila routern i fritidshuset.
Det kostar 49:-/månad och datamängden som används räknas av från det som tillhör huvudabonnemanget.
 
Peter2400 skrev:
Comviq kontantkort är gratis och har bäst täckning, kostar 95öre per MB och du måste tanka för minst 50:- en gång per år.
Tror det blir billigast, kan du förutspå vilken datamängd det handlar om?
svårt att veta, men kommer alltså endast nyttja det för att kunna styra Telldus Duo hemifrån,
dvs tända/släcka belysning, sätta igång värme, osv.. kan väl inte vara en stor datamängd?

kommer alltså i princip bara använda detta under april - oktober varje år!

har halebop privat idag, och vill helst inte byta ut detta för att kunna få billigast möjligast surfkort i stugan
 
Helebop har extrasim till sina abbonemang för 39:-/månad
 
larky skrev:
Helebop har extrasim till sina abbonemang för 39:-/månad
aha, då dras det av surfpotten på kortet jag kör dagligen, eller?

vore riktigt smidigt eftersom jag då inte skulle behöva ladda ett kort separat :)
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.