nikasp
Innan jag hyr, finns det någon billigare regelsökare idag, till exempel Zircon som kan tänkas duga för att hitta golvreglar och reglar i vägg eller är det hyra en riktigt bra som gäller? Bor i Älvsbyhus så det är ju spånskiva på väggar och parkett plus golvspån på golv vilket känns som enklast möjliga.

Har hittat reglar på vägg mycket framgångsrikt med stark magnet men funkar inte på golv, därav frågan.
 
Träskivor på träreglar kan ställa till och då behöver du förmodligen en avancerad regelsökare och även de går inte att lita på till 100%. Ännu värre är det med parkettgolv och golvspån på träbjälklag.
Men har du stålreglar bakom väggarna så hittar vilken regelsökare som helst.
Tycker du ska tillsammans med regelsökare även använda magneter för att hitta skruvarna samt ha ritningarna till hands om det är kritiskt. Med sunt förnuft och lite kännedom om konstruktioner hittar du nog dem.
 
nikasp
Jag visste egentligen det men hade hoppats att det dykt upp någon budgetapparat sen jag kollade sist för flera år sedan. Jag ska fästa ett värdeskåp och är främst mån om att hitta något bra att fästa i, hyfsat säker på att jag inte har varken el eller vatten just där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.