Hejhopp!

För några veckor sedan åkte vi ner och kollade på det första Västervik som byggts. Det låg nere i Asarum i Karlskronatrakten.

Vårt hus kommer nog som nummer två eller tre i Sverige!
Tog en jädrans massa bilder då vi har beställt Västervik och det kommer och ca 1 vecka!

Var ganska nervös innan då vi beställt hus innan vi sett det i verkligheten. Men jag är lugn idag då jag blev mer än nöjd vad jag såg nere i Asarum.

Har lagt upp lite bilder om det är någon som är intresserad.


www.nyttja.se/vastervik
Registrera er på sidan om ni vill dela med er av era egna bilder! Det är bara att tanka upp, max 1024x768!!!

Har massor av fler bilder liggande i högupplöst format (8Mpix) om någon vill ha något speciellt!

Hoppas att sista veckan går fort då jag verkligen vill bita i och tapetsera, lägga golv mm mm!

Är det någon som undrar nåt bara hojta till då jag har hyfsad koll på det mesta om västervik vid detta laget:)

Skall till fabriken och kolla på vårt hus på måndag.

Kommer att lägga upp bilder på hur det såg ut innan och hur det ser ut när det är klart. Men det kanske tar ett tag med efterbilderna då vi gör en del själva :)

Ha det gott!
//Roger


Bygger i Färjestaden på Öland! Besiktning den 21:e Okt.
 
Vårt hus kommer den 13:e om allt går som det skall. Det skulle ha kommit den 3:e men blev försenat av någon anledning.
Vi har en budget på 1.75 miljoner och jag tror att vi landar på ca 1.7. Då kostade tomten 280.000 eller liknande.
Men då har vi inte gjort något med övervåningen utom att ha köpt gipsskivor som kommer att användas senare. Fick tips av byggaren att det är lättare att lyfta in alla skivor med kranen än att kämpa upp med dem senare :)
Vi har valt till takkupa och inbyggnadskök.
Vi har valt bort våtrumstapet samt all inredning i badrummet + alla vitvaror, golv, tapeter samt måleriet på utsidan. Det blir lite jobb men vill man ha speciella önskemål får man väl bita i lite.

Det som verkade extra på visningsvillan var kaklat badrum, inbyggnadskök samt köksön. Tydligen skall man kunna beställa köksön senare. De hade ingen aning vad den skulle kosta i alla fall. Men den verkade praktisk samt att den var på hjul.

Rostfritt kommer man tydligen kunna välja hos smålandsvillan framåt men tydligen kör de med Bosch vitvaror. Inga problem med dem kanske men på kyl/frys syndes väldigt mycket fingeravtryck. Kan vara bra att välja någon variant med antifinger.....vad de nu heter.

Har säkert missat något men bara fråga på om ni har lust!


Ha det gott!

//Roger
 
Hejsan!

Vi lyxar till det lite och köper Husqvarna grejor i Aluminium. Allt är inräknat i priset.

Huset är från början grundmålat så det klarar sig i ca 6 månader! Vi målar väl någon gång i mars-april.

//Roger
 
Hej!

Jätteroligt att äntligen få se huset "live". Vi är en familj som också beställt Västervik, med inflyttning någon gång framåt våren. Det måste vara härligt att snart få flytta in.... ;D

Jag tycker huset ser jättefint ut, men det är ju en helt annan känsla att gå omkring i det. Kan tänka mig att det är ljust och fint med så mycket fönster.

- Vad blev ni mest positivt överraskade av?

- Det såg ut som det var standardköksluckorna i visningshuset. Vad kommer ni välja för luckor och bänkskivor?
Vi håller fortfarande på att vela fram och tillbaka, men vi kommer ha öppet som det var i visningshuset och även ha en köksö.

-Fanns det några förslag på hur man kan inreda ö-vån?


Tack för du delade med dig av dina fina bilder!( Jag kanske återkommer med fler frågor).
Ha det bra och LYCKA TILL!!! ;) // Hälsningar Linda


 
Öppenheten och ljusinsläppet i v-rum-köket. Vi är glada att vi valt bort sovrummet mellan vardagsrummet-köket då det blev riktigt trevligt.

Vi har valt Accent-Kvadrat Cappuchino och aluminium vitvaror! Kommer säkert att skaffa käksön på hjul då det var helt suvveränt. Plats för massa saker + att det ger bra arbetsytor!

Vi valde en mörkare bänkskiva 0542 och handtag TH58 :)
Hoppas att det passar ihop.

Har lagt upp två bilder som fanns i visningshuset på förslag på inredning av övervåning.

De ligger också på www.nyttja.se/vastervik
De blev lite suddiga men det kanske går att få ut nåt av dem!

Jag har ca 90 bilder från visningsvillan om det är något speciellt ni vill se eller från någon annan vinkel.

Känns så jädrans kul att äntligen få huset då man väntat ett tag :)

//Roger
 
Är jag ovanligt korkad eller varför kan jag inte se en enda av de bilder som finns upplagda? Jag har prövat att bli medlem och klickat mig blå, men inte en bild!
Hur gör man?
 
Skumt! Jag hoppade precis in och det funkade finfint!
Hur ser det ut där bilderna skulle ha legat???

Kolla så att du kommit in rätt:

www.nyttja.se/vastervik

Är det fler som haft problem med bilderna??

//Roger
 
Har varit på fabriken idag och tittat på vårt eget hus! Fanken vilken känsla att ströva runt i det som kommer att bli vårt hus inom ett par dagar!

All heder åt personalen på Smålandsvillan. Hur gott bemötande som helst från alla håll och kanter.  Det märks att de trivs på jobbet samt att de är stolta över det de gör.

Jag känner ännu mer att jag valt rätt husmodell efter att ha sett visningsvillan och min egen :)
Kul med lite annorlunda fönster och planlösning.

IOFS så tror jag väl att det blir vanligare och vanligare med de smala fönstrena och de som går ganska långt ner i vardagsrummet! Hur fanken skall jag möblera framför dem, det får bli ett senare problem :)

Slänger upp lite bilder från fabriken om någon vill se hur det ser ut när huset står på banan! Hojta till i så fall!

Skall bara kolla med någon på Smålandsvillan så att det är ok. Man vill ju inte göra något dumt.
//Roger
 
Jag har också samma problem. Har loggat in å allt men kan inte se en enda bild.......!!????
 
Kör ni mozilla eller något annat istället för Internet Explorer??

Har hört att en till har problem att se bilderna!!!

Hur ser det ut där bilderna skall vara??
Är det ett rött kryss eller liknande?

//Roger
 
RoDj skrev:
Kör ni mozilla eller något annat istället för Internet Explorer??

Har hört att en till har problem att se bilderna!!!

Hur ser det ut där bilderna skall vara??
Är det ett rött kryss eller liknande?

//Roger

Jag har internet explorer.... Och ser bara text, inte ens röda kryss. :(
 
en liten fråga om smålandsvillan... huset ni ska bygga ser jättefint ut förresten! nu till frågan: får man ändra planlösningen "hur som helst" utan att det kostar extra? kan man välja puts istället för träfasad? kan man ändra fönsterplacering?
 
Birgi: Har du provat på någon annan dator? Jag vet inte riktigt vad problemet ligger :( Jag har provat på 5 olika datorer på jobbet och det var inte problem på någon.

Är det en gammal dator du kör på eller kör du på modem?? Då kan det ta en stund för datorn att ladda hem bilderna då jag har lagt upp dem i ganska stor upplösning! Kör du bredband så borde inte det vara något bekymmer utan komma ganska snabbt!
Men har du möjlighet så prova på en annan dator och se om det blir någon skillnad!

Dahlino:
Om jag inte minns fel så kan man ta bort ej bärande väggar utan kostnad för att tex få större rum. Lägga till väggar kunde man göra mot extra kostnad!

Fönster gick inte att flytta på (vet ej om det är annorlunda nu?)och puts gick ej att få!

//Roger
 
Min dator är bara ett par månader gammal och jag kör med ADSL ....
Men jag ska pröva med en annan dator, jag får slå igång gammelhärket och se om bilderna syns där! :)
 
birgi: Jag ser 22 bilder på siten, men dessa kan vara lite svåra att hitta. Man måste klicka på länken "Visningshuset Asarum" snett uppe till höger i Categories fönstret. Hmm kan det varit så enkelt?

Roger: För det stämmer väl att du har tankat upp 22 bilder? Och jag hoppas verkligen att du lägger upp mer bilder när erat bygge kommer igång?

Förövrigt ska vi till säljaren imorgon och bestämma var på tomten vårat hus, Villa Västervik, ska ligga. Tack för bilderna Roger. Nu känner man verkligen att vi valt rätt hus :)

/Kai
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.