Har precis målat om och lagt in nytt golv i lägenheten och tänkte passa på att byta ut alla tråkiga gulnade brytare och uttag. Skall ha en eller två dimmrar, några kron och några snygga vägguttag. Har varit runt lite på byggvaruhusen här i göteborg och fastnade för en modell som fanns på hornbach som hette kupp (eller kopp??? skum logga...) där själva ramen och knappen var lätt välvda. Fanns även en modell där själva tryckknappen var rund men tyckte att det såg lite vulgärt ut :).

Det verkar ju vara elko som säljs mest annars. Säkert hög kvalitet men de ser lite trista ut.

Nån som har några andra alternativ? Helst ska det ju inte kosta skjortan heller.

//Christian
 
kirre777 skrev:
Fanns även en modell där själva tryckknappen var rund men tyckte att det såg lite vulgärt ut  :).
:surprised: Vulgär strömbrytare ????
 
Tycker personligen om Clas Ohlsons Strömbrytare/Dimmer/Vägguttag Eljo Renova
Vet inte hur de ligger prismässigt i förhållande till andra, men de brukar ju vara billiga.
 
Immobil skrev:
:surprised: Vulgär strömbrytare ????
Om du ser den tror jag du förstår vad jag menar ;D

//Christian
 
Hille skrev:
Tycker personligen om Clas Ohlsons Strömbrytare/Dimmer/Vägguttag Eljo Renova
Vet inte hur de ligger prismässigt i förhållande till andra, men de brukar ju vara billiga.
Nja, renova passar inte riktigt. Det är modern stil i övriga lägenheten. Har kollat lite på gira (finns hos elboden här i Gbg). Snygga, javisst men de kostar nästan 300 spänn för en vanlig kron. Hu!

//Christian
 
Christian:
Du har inte funderat på Lexel Senso? Modern stil som inte är mycket dyrare än eljo trend.. Ska själv ha den serien!

/a
 
Lite plastiga i mitt tycke, men attans snygga....
 
Firefighter skrev:
Christian:
Du har inte funderat på Lexel Senso? Modern stil som inte är mycket dyrare än eljo trend.. Ska själv ha den serien!

/a
Själva formen var helt ok men det där med horisontella knappar föll mig inte i smaken. Tack för tipset ändå!

//Christian
 
Mitt bidrag får väl bli rostfria brytare från Jung. De har förvisso en hel del annat lattjo också (www.jung.de)

Vi köpte till köket:
IMG_3294.jpg
 
Fasting65: Snygga!!.. Köpte du dom i sverige? Pris?

/a
 
Nån annan som vet?

/a
 
Jung:s sortiment finns hos alla större elgrossister. Prisexempel: 3-vägs täckram 930:-, 1-vägs uttag 253:- och dubbelt datauttag 675:-. Detta är listpriser, kan ej kolla med rabatt såhär dags. Stora installatörer har ofta stöddig rabatt. Priserna är utan moms....
Dessa priserna kollade jag på www.elektroskandia.se under lista 18 och sedan strömställarsystem JUNG.

Hejs Stefan
 
Nu har jag kollat med "min" firmarabatt; 1-vägs uttag 123:-, dubbelt datauttag 320:- och täckram 281:-. Samtliga priser är utan moms.

Hejs Stefan
 
Treotham som importerar grejorna tar ett jävulskt överpris för grejorna - det är ett som är säkert.

Om du har möjlighet - köp brytarna från Tyskland som jag gjorde, här i Sverige kan vi ju snart bara köpa virket till ett hus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.