Byggnaden fanns knappt 50 år innan detaljplanen skapades och detaljplanen är från 40-talet. Det finns dock inget skrivet i detaljplanen om byggnader som blivit planstridiga p.g.a planen.

Jag har egentligen inga problem med att bygga igen den delen som är öppen upp till nock så länge jag själv bor där.
Jag är mest nyfiken på vad som kan hända vid försäljning eller om någon granne skulle få för sig att anmäla.
 
Jag tror ni tom skulle få göra en attefallsutbyggnad utan att kommunen kan säga ifrån. Alltså 15m2 Bya i ett plan eller 7,5 x 2 plan på prickade marken förutsett att det lämnas minst 4,5 m till tomtgräns.
 
O
Finndjävel skrev:
Hade inte blandat in kommun överhuvudtaget i er situation. Hur skulle de kunna ha koll på hur det ser ut på insidan av ert hus? Det slår ju slint totalt för en om man skulle börja följa varenda lag och paragraf som finns.
Det var mitt argument när jag misshandlade grannen... De höll inte tydligen i rätten. Av nån konstig korkad anledning måste man följa de regler och lagar som finns. Det kan inte vara rätt... Man måste få välja själv...
Grannen anmälde mitt husbygge nämligen. Jag skulle bara höja taket å bygga på några våningar... Å jag tycker inte att kommunen ska bestämma hur jag vill bygga.... Det fungerade inte... :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.