Jag beställde tidigare delar hos en handlare här men dom började att använda den tjocka kniven till att skära i mellan på priserna så jag började i stället att nyttja Bosch egen reservdelsservice som länkas till ovan. Den tycker jag tycker är oerhört smidig.
 
Är det någon som har fått sina delar än från powertoolspares? Min order står att den processas, det stod även att de uppskattningsvis skulle skicka den 22/8. Men det verkar de alltså inte ha gjort.
 
Mitt paket skickades i tisdags, men jag hittar ingen sökinformation, så jag får snällt vänta ett tag.
 
Jag fick precis mail att mina grejer skickades idag. 3-10 dagar stod det i mailet.
 
Ni hade varit klara nu om ni anlitat Bosch reservdelsservice:rolleyes:
 
  • Gilla
iSnobben
  • Laddar…
Snailman
Var är det billigast att köpa reservdelarna? Behöver även köpa mitt tredje anhåll, skyddskåpan är jag inne på nr 2 bara. ��
 
Idag kom mitt paket med mjukstart, kåpa och skruvar.

Bosch-märkta paket med komponenter: mjukstart, kåpa och skruvar på ljus botten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
iSnobben skrev:
Idag kom mitt paket med mjukstart, kåpa och skruvar.
Utan bilder har inget hänt ;)
 
sune73 skrev:
Utan bilder har inget hänt ;)
Nu är mitt inlägg uppdaterat 😃
 
Mina prylar har också kommit. Kan du mäta hur långa de lite längre skruvarna är? Kanske en dum fråga. De bör vara samma längd som de befintliga + tjockleken på monteringshuset. Nu letar jag efter ett kopplingsschema, men det verkar inte vara lätt att hitta. Man får gå på bilderna här på forumet. Det skall verkligen bli kul att få fason på den här sågen. Nytt klingskydd också.

Kom ihåg -låna aldrig ut era verktyg. De kommer tillbaka trasiga, oftast utan att den som lånat prylarna har en aning om det.
 
mattiasp skrev:
Mina prylar har också kommit. Kan du mäta hur långa de lite längre skruvarna är? Kanske en dum fråga. De bör vara samma längd som de befintliga + tjockleken på monteringshuset. Nu letar jag efter ett kopplingsschema, men det verkar inte vara lätt att hitta. Man får gå på bilderna här på forumet. Det skall verkligen bli kul att få fason på den här sågen. Nytt klingskydd också.

Kom ihåg -låna aldrig ut era verktyg. De kommer tillbaka trasiga, oftast utan att den som lånat prylarna har en aning om det.
Skruvarna är 57mm långa.
 
Nu är min mjukstart monterad och inkopplad enligt bilderna tidigare i tråden. Gick hyfsat smidigt när jag väl hittade skruven som döljer sig under kåpan med strömbrytarna till lampan och lasern.

Nyinstallerad mjukstart på en såg, kablar kopplade under svart kåpa med skruvar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nästan svårt att avgöra om mjukstarten fungerar då sågen fortfarande startar snabbt men själva rycket är nog borta. Förväntade mig nog att sågen skulle snurra igång lite långsammare!?
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Det låter inte riktigt ok. Som referens kan jag säga att då man startar sjl'n första gångerna tror man att det är något fel på den.
 
Jag märker stor skillnad med mjukstarten monterad:

[video=youtube;jFDmfD-mjfk]https://www.youtube.com/watch?v=jFDmfD-mjfk[/video]
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.