Läst den tråden men har svårt att fatta dom tyska sidorna man ska beställa ifrån och eBay har jag noll koll på. Även frågan i tråden om jag får vara med på någon beställning för en extra slant men inget napp tyvärr.
 
Exxi skrev:
Läst den tråden men har svårt att fatta dom tyska sidorna man ska beställa ifrån och eBay har jag noll koll på. Även frågan i tråden om jag får vara med på någon beställning för en extra slant men inget napp tyvärr.
Du har PM.
 
Den andra är mycket riktigt jordreva. Om hela gräsmattan ser ut så där skulle jag börja med stroller kombi och vänta till nästa år då det är läge att fortsätta med punktbekämpning med Loredo Quattro osv enligt den länkade tråden. Jordreva bör man hålla efter med manuell rensning sedan. Den växer gärna från kanterna och in i gräsmattan där den gömmer sig under grässtråna.

Jag har haft rätt mycket jordreva men det börjar bättra sig nu. Den är lite svår att punktbekämpa i och med att den skickar iväg så långa revor. Träffar man bladen på ett ställe sprider det sig tyvärr inte i hela växten...
 
svartöra skrev:
Den andra är mycket riktigt jordreva. Om hela gräsmattan ser ut så där skulle jag börja med stroller kombi och vänta till nästa år då det är läge att fortsätta med punktbekämpning med Loredo Quattro osv enligt den länkade tråden.
Om hela gräsmattan ser ut som på bilderna så tror jag det är mycket enklare att göra rent hus med allt och så om. Alternativt rulla nytt (bra val om du har råd). Det är ju 80-90% ogräs ..
 
Men att göra rent hus är väl inte särskilt enkelt... om det inte finns ytterligare skäl som att man ändå vill jämna till den ordentligt eller liknande.

VI har ju fortfarande september på oss här i södra Sverige så allra enklast måste vara att skaffa en 8-kg säck med Stroller Kombi och sprida enligt anvisning. Nästa vår syns det om det hade någon effekt och om det eventuellt måste stödsås så mycket att det är lika bra att nyanlägga.

Det syns ju grässtrån på bilderna, då är hoppet inte ute :)
 
Tja man kan köra roundup x2 eller hyvla av för hand. Tar inte så många timmar. Det kommer ändå behöva att sås nytt när allt det där ogräset dött (eller nästan allt, och det som är kvar kommer explodera på den bara och numera välgödda marken).
 
Väcker tråden!
Glöm inte när man har ogräs på vissa punkter så är det bara att blanda glyfosat och ta en pensel och pensla på bladen så skonar man gräset runt om. Fungera också bra om man har en avstrykare att gå med den
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.