Hej

Jag tittar på massor av bilder på snygga tvättstugor. Kanske är de enligt reglementet, eller så är de bara snygga på bild och opraktiska eller rent av olämpliga.

Men i alla fall, jag bygger in tvättmaskin och torktumlare i ett hål av omgivna av skåp och täcksidor.

Ska jag försöka få in eluttag, vatten och avlopp jättegenomtänkt bakom maskinerna, eller bredvid så får man dra maskinernas egna kablar och slangar bakom dem fram till dessa komponenter på väggen?

Jag förstår att folk gör på båda sätten, men något lär ju vara mer rätt än det andra.
T.ex. ska ju en avstängningskran finnas tillgänglig, således lär väl vattnet anslutas bredvid (eller ovanför) i alla fall?

Tack
 
Du ska ju kunna bryta både ström och vatten, utan att först dra fram maskinerna. Dessutom ska eventuellt läckage rinna ut på golvet framför maskinerna.
 
OK, har du sett någon "snygg" lösning på detta?
Tänk dig att du har en täcksida brevid tvättmaskinen. Då har man alltså gjort 2-3 hål i denna där det kommer ut en elkabel, en vattenslang och ev en slang för avlopp?

Jag föreställer mig att alla rör etc inte syns. Så om de inte får vara bakom maskinen, kanske dolda i någon form av låda, som går att öppna på ett enkelt sätt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.