Vi har liknande konsoler men i storleken 400*250 som vi har ett 19"-racketskåp hängande på plus att det även står en 1500VA UPS på skåpet.

Så ja dom konsolerna räcker gott å väl till att förankra en va-mätarkonsol.
 
Tack Demmpa! Du har varit till stor hjälp att hitta en lösning på mitt vattenmätarbekymmer. Ibland kör man fast i sitt eget tänkande.

/Mats
 
Fick grejerna från Rinkaby Rör idag. Tyvärr lyckas jag inte få något fäste för den ena konsolen i betongväggen. Har försökt med väsrta sorten skruv med plugg för hålsten men det är bara som mjöl då jag borrar i väggen. Trots att jag nästan borrat genom hela stenen känns i stort sett inget moststånd i något av det två hålen när jag borrar.

Vet inte om nästa steg är någon form av kemankare eller om jag ska borra igenom väggen rent av.

/Mats
 
Kör på kemankare!
Huxfix kan fungera också, blås rent i hålet, blanda en smet och stick in gängstav.
 
Ja det kanske kan fungera med lite vad som helst i den vägen. Det är ju ingen altan som ska hänga i väggen. Men jag kanske skulle testa med kemankare och då jag senare troligen kommer att få fästa altanen i stenar i marken på det sättet. Kan ju vara bra att testa lite innan.

/Mats
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Jisses vad det härdade snabbt i pannrumsvärmen och starkt verkar det bli. Upptäckte att jag inte hade någon m8 gängstång så det blev m10 så nu lär nog inte den där konsolen lossna i första taget.

/Mats
 
  • Gilla
jnse och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.