Höll på att greja och behövde köpa mer material, lät allt ligga framme för jag skulle bara vara borta en snabb sväng och himlen såg fin ut. På väg hem kom en sådan skur så jag var tvungen att stanna bilen för jag inte såg något. Allt är helt dränkt så klart...
Hur gör jag nu med skruvdragare, multimaskin osv? Torkar det bäst av sig själv eller kan jag skynda på det hela med hårtork, ugn eller nåt annat? Har plockat ut batterierna ur alla maskiner som har sådana. Känns inte alls bra detta, det skall inte droppa vatten från elprylar. :(
 
Regnvatten är ju ganska rent. Jag tror inte att det är någon större fara om du torkar av dem utvändigt och låter dem ligga på en torr plats för att torka innan du sätter i batteriet igen. Gärna i solen. Skall du vara riktigt noga så är det väl fråga om att skruva isär den och torka rent överallt. Så brukar jag göra med badade telefoner, men de är ju betydligt känsligare. Lägga den i 50º varmluftsugn med luckan på glänt kanske är en mellanväg.
 
Gör inte samma misstag som en forummedlem här, där han glömde kvar den
I ugnen. Och frugan sen slog på ugnen på 225c :)
 
Jag har sett många maskiner få mycket vatten på sig. En del har varit i användning. Det skakar ganska bra i armarna när vinkelslipen man arbetar med blir strömförande. En gång på en tidigare arbetsplats hade vi en dewalt kap o ger såg som en arbetare hade ute en dag när det vräkte ner snö. När han var färdig ställde han sågen på flaket och körde tillbaka till firman. När han komm fram var allt översnöat och det var dags att gå hem. In med bilen och allt lämnades under snön. Där stod sågen och blev dränkt med smältvattnet. Den fick inga som helst fel. Elmaskiner tål ganska mycket vatten. Men det är säkert bra att låta dom torka. Ja glömde också en gång min skruvdragare på skorstenen under en natt med åskstorm och väldigt mycket regn. Den fick inte heller något fel
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Mina maskiner dryper nästan dagligen av vatten, jag jobbar i kyl och frysrum, när man kommer ut i värmen med -25 gradiga maskiner rinner det kondensvatten om dom. Efter en veckas jobb brukar det vara vatten i botten på lådan jag har maskinerna i, men dom går ändå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.