Hej. Har byggt ett altantak i korrugerad plast. Vinkeln är INTE 45 grader. Hur bär jag mig åt för att få tätt i själva vinkeln?

Mvh..
 
Du måste nog speca lite nogrannare: Har du byggt en plasttak som ligger mot fasaden ?

Och vilken vinekl ligger det ?
(INTE 45 innebär ju att alla andra vinklar är möjliga) :)
För "lägre" vinklar finns ju plast som man skryvar som plasttaket, sen ligger en "flärp" som man "spänner" mot fasaden och tätar - finsn bla på bauhaus.

Eller är det ett sadeltak där nocken skall tätas ?
Då brukar man väl antingen ha speciell plast eller plåt högst upp...

/K
 
Ok. Det utgår från fasaden, men går runt ett hörn. Det är ett sånt där enkelt tak som bara sluttar ut från huset. Typ såhär Enkelt sluttande tak på altan som går runt husets hörn med synlig vinkel och plasttak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
fast det fortsätter runt hörnet.

Vid själva hörnet blir alltså en vinkel. Om den är 43 eller 48 grader vet jag inte, och jag tror inte det spelar någon roll. Plasten ligger på en regel i samma vinkel. Problemet är alltså att få till så att det blir tätt i själva vinkeln.
Hoppas det går att förstå vad jag menar.
 
Om ingen har ett bättre tips så klättar jag upp med silikonsprutan och täcker med en plastlist?
 
När det gäller tegeltak och plåttak brukar man lägga en plåtlist under eller över, beroende på om det är ytterhörn eller innerhörn. Blir lite knasigt på plasttak. Silikon kommer inte att hålla.
 
Du kan nog täcka med en plastlist iofs, se till så inga rännor (om det är ett korrugerat plasttak) börjar utanför denna list dock (den kan behövs blir rätt tjock)

Håller med föregående, silikon kommer inte hålla...

/K
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.