Hej

Min Gardena R160 (3:e säsongen) visar tecken på att återigen fått in vatten i elektroniken efter regnvädret som var här igår. Förra gången tog HQ/Gardena det på garantin då det inte kunde fastställas hur vattnet kommit in. Ska lämna den på verkstad på lördag. Är det nu samma sak igen och de inte kan fastställa vart vattnet kommer in så blir det att överge denna klipparen; vill ju inte lägga x antal tusenlappar såfort det kommer regn uppifrån. Någon mer härinne som råkat ut för detta ?

Och då blir det troligen att titta närmre på en klippare från Worx. Vilken ska man då välja ? Gräsytan är på 600m2. Kan man ställa in hur mycket den ska gå över slingan ?

/M
 
Tråkigt att höra.
Säg till om den blir 'skrot' så kanske jag är intresserad att köpa den som repobjekt.

Worx har idag ingen inställning för att ändra läge över guideslingan.
WG791E är modellen jag hade köpt om jag hade 600m2. Det finns mindre modeller men det är bra i mitt tycke med lite överkapacitet så att klipparen inte behöver gå så länge varje gång.
 
qsecofr skrev:
Tråkigt att höra.
Säg till om den blir 'skrot' så kanske jag är intresserad att köpa den som repobjekt.

Worx har idag ingen inställning för att ändra läge över guideslingan.
WG791E är modellen jag hade köpt om jag hade 600m2. Det finns mindre modeller men det är bra i mitt tycke med lite överkapacitet så att klipparen inte behöver gå så länge varje gång.
Min granne har en worx av motsvarande denna modell som installerades förra säsongen som han har haft väldiga problem med att fungera tillsammans med min Gardena. Fungerar det att köra dessa bredvid varandra på normalt avstånd (min slinga ligger 30-35cm från hans.
 
Det är mer än vad jag vet. Någon annan sitter säkert på ett svar.
 
mortimer skrev:
Min granne har en worx av motsvarande denna modell som installerades förra säsongen som han har haft väldiga problem med att fungera tillsammans med min Gardena. Fungerar det att köra dessa bredvid varandra på normalt avstånd (min slinga ligger 30-35cm från hans.
Min Granne har en gardena och jag hade en Work wg791e.1, ca 50-60 cm mellan slingorna utan problem
 
Blev kanske lite syftningsfel från min sida i föreg. inlägg. Fungerar det om jag också köper en worx och köra denna när min granne också har en (från 2015) ?
 
Vad har worx för avstånd på begränsingskabeln till hinder av olika slag ?
 
qsecofr skrev:
Tråkigt att höra.
Säg till om den blir 'skrot' så kanske jag är intresserad att köpa den som repobjekt.

Worx har idag ingen inställning för att ändra läge över guideslingan.
WG791E är modellen jag hade köpt om jag hade 600m2. Det finns mindre modeller men det är bra i mitt tycke med lite överkapacitet så att klipparen inte behöver gå så länge varje gång.
Du fick ett privat meddelande tidigare...
 
Tänkte uppdatera tråden lite.
Det verkar ordna upp sig med min Gardena klippare. Gardena/HQ har varit mycket tillmötesgående av olika anledningar. Första verkstaden som haft den har kladdat lite men nu är den hos en annan som verkar ha hittat grundfelet tillsammans med Gardena och gett väldigt bra förtroende. Så förhoppningsvis får jag tillbaka klipparen permanent (iaf kring detta felet) i slutet på veckan.
Är det andra som får problem med sin R160 klippare (första utgåvan) så se till så verkstaden tar kontakt med Gardena/HQ innan det ska börja kosta dig något (borde vara en självklarhet för verkstaden men fungerar inte riktigt så hos alla verkstäder)
 
  • Gilla
kardborren
  • Laddar…
Slutuppdatering i tråden för min del: Hämtade min R160 igår efter den har varit inne på uppföljning/kontroll av tätheten och det var inte en droppe i den nu efter verkstad 2 löst problemet då verkstad 1 inte lyckades efter 2 försök och ville ge det ett 3:e med fel slutsats. Så nu tuffar den på som aldrig förr
 
Härligt! Vad orsakade läckaget då? Jag har varit ute för på en 220 en gång att änden på tätningslisten hade kommit i kläm imellan chassi halvorna. Det kostade Husqvarna ett styrkort.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.