Har tvättat och målat lite på huset nu i sommar (vitt).Men jag har en friggebod på tomten.Någon av alla byggsatser som finns misstänker jag.Med liggande panel.MEN jag vill måla om denna men när den är målad svart med röda knutar med "falu/kritfärg".Har pratat med olika målare och säljare av färg och fått samma svar av alla.Det går "inte" att måla om.Då undrar jag om det skulle gå att sätta list lika grov som knutar och sen bräfodra om med stående panel.Då det är stående på huset med liggande under fönstren.Skulle vilja ha så det mqtchar huset.Är detta ett genomförtbart projekt eller är det bara att gilla läget och ha en svart friggebod?.
 
Du skulle ju kunna chansa på en burk färg och se om det går att måla om.
Går det inte så har du slösat en bruk förg och får ändå spika ny panel, men går det så slipepr du ? :)

/K
 
Smart ide :).Provade att hyvla av färgen idag.Scotshbrite trissa på skruvdragaren funkade alla tiders.Behöver nog använda mig av en el borrmaskin om man ska kunna ta hela stugan.Det blir i stort sett trärent.Tanken var att måla på någon grundfärg först sen den tänkta kulören.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Slamfärg går annars att tvätta bort med vatten och rotborste, vid behov lite såpa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.