Hej!

Jag undrar om det är fler än jag som kommer till en skum logga in-sida när man klickar på en länk på BH:s startsida.
Jag tycker det ser mystiskt ut, och dessutom är jag redan inloggad när jag klickar på bilden.

Länken jag klickar på är denna:
"Kommunen fällde träd av misstag-ersättningen blev 12 kr."
Skärmbild av ett forum med länk till artikel "Kommunen fällde träd av misstag-ersättningen blev 12 kr".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är alltså bilden på startsidan jag klickar på. Det blir likadant när jag klickar på länken under "Artikelkommentarer".

När jag klickat ser det ut så här:
Inloggningsruta på Bygghus.se med användarnamn och lösenordsfält och en Logga in-knapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag kan inte ta "print screen" och bifoga på denna datorn. Därför fick jag fotografera dem med mobilen.
 
Får samma reslutat.
 
Jag är nog överförsiktig av mig, men jag vågar inte klicka på "Logga in" knappen. Kan länken vara kapad?
lite konstigt att ordet "på" inte skrivs som det ska.
 
Samma för mig
 
harry73
Samma här. Jag brydde mig inte så mycket (lösenord och användarnamn var redan ifylld och jag klickade vidare, men nu blev jag också lite fundersam och försökte logga in med fel lösenord, det gick också bra :(
 
Den fungerar nu..
 
Inte för mig, ser fortfarande likadant ut.
 
Haha, hittat felet!
Ni bor alla i samma fel landsända......
sorry, kunde inte låta bli...;)
 
Jag tror med betoning på tror. Att detta är en variant på ett beteende vi såg häromdagen, och som Per Eskilsson då svarade på.

Men jag är moderator, har inget med admin av siten att göra, så jag kan ha jättefel.

Men då var det en artikel som man också fick en inloggningsruta till. Det berodde på att de redaktionella artiklarna/länkarna ligger hårt kompromerade, artiklarna läggs tydligen ut "hemligt" med accessskydd innan de görs tillgängliga på hemsidan. Då händer det att uppdateringarna från admin inte synkar korrekt alltid, så när artikelns accesskydd hävs samtidigt som den länkas in på sidan, inträffar det tydligen att det tar en stund innan artikeln "själv fattar" att den skall vara tillgänglig.
 
harry73
Pagno skrev:
Haha, hittat felet!
Ni bor alla i samma fel landsända......
sorry, kunde inte låta bli...;)
Jag förstår inte
Humoristisk karta som visar Skåne och andra platser med överdrivna storlekar och ikoner, som Tivoli och badplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pagno och 3 till
  • Laddar…
Precis så är det. Vi jobbar i två olika system. Ett system där vi pubbar artiklar och ett annat där vi skriver inlägg. Artiklarna cachas på servern och ibland kan det ske att en inloggningsruta cachas (på servern) och när då någon annan försöker besöka samma sida så kommer de till den cachade inloggningssidan tills det att cachen släpper. Otroligt frustrerande för alla men bra för sajtens prestanda/sidnedladdningshastighet.
 
Skulle det kunna vara en lösning att ta bort inloggningsskyddet på artikeln typ en timme innan den görs tillgänglig via länk?
 
Hmm.. det är inte så lätt. När t ex Elina eller Marlen publicerar en artikel så går det undan. De vill inte vänta så länge om jag känner dem rätt. Vi har en lösning på problemet och det är att man klickar på en knapp strax efter att man publicerat sin artikel men ibland så glöms den manövern bort eftersom det är en manuell manöver.
 
Då vet jag varför, tackar!
Och nu funkar det för mig med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.