Hej!
Displayen på min Husqvarna 220 ac visar "Automower" när man startar den. Efter det lyser den endast utan att ha något innehåll, dvs ingen text överhuvudtaget. Har bytt displayen i höstas (2015), kan det vara fel på den igen? (Då var det något annat fel på den)

Är det någon som vet vad det kan vara?

Tacksam för idéer.

Mvh

Alexander
 
Jag har haft samma fel på min Gardena R160 och i slutändan så har den tagit in vatten. Så utan att veta mer kring bakgrunden i ditt fall så gissar jag på den fått in vatten och något/några kretskort har börjat ärja. Två förslag på lösning:

1.Lämna in och låt verkstad läsa felkod, öppna och byta det som är skadat.
2.Öppna själv, felsök genom bl.a ockulär besiktning, byt det som du tror är trasigt. Montera ihop igen och hoppas det löst problemet.
3. Upprepa förslag två tills roboten tuffar på

/M
 
Hej o tack för svar!

Jag har bytt det mesta under förra året (guidegivare, tangentbord, display, microbrytare, kablage, kort i laddstation och batteri) då den blev fuktskadad :(

Gick hyfsat bra under denna sommaren tills nu.

Misstänker antingen mikrobrytaren igen eller kanske till o med moderkortet?
 
Öppna upp den igen och visar det sig det är vatten så ta kontakt med HQ så ska de veta vilken del som ska bytas. Alt lägg ett privat medelande till mig annars.
 
Lämnade in klipparen med beskedet att moderkortet "hade en fuktig hinna" på sig och därmed troligtvis trasigt.
Pris för att byta på verkstaden: ca 6.500 kr. Går att köpa nytt för 3.500 kr om man gör det själv (behöver dock ny firmware av servicetekniker i vilket fall)

Lutar åt att det blir en ny gräsklippare istället...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.