Vi har fått en offert på putsa fasaden och är detta rimligt? Vi har ca 130 m2 tegel samt 90 m2 som skall ersättas med ev. skivor som putsas.

1) Slamma tegel = 350 kr m2 + moms

2) Sätta upp "fiberskivor" som putsas på = 450´kr m2 + moms.

Offerten inkluderar allt mtrl.
 
Tillägg för många husföretag tycks vara 1000:-/kvm per väggyta inkl fönster vid nybyggnation.

Det är prisuppgift jag fått.
 
Hemmakatten
Tycker 100´låter rimligt. Vad har du för material på de 90kvm som skall sättas skivor på?
Kolla också vilken sort puts de tänker använda (det finns många olika sorter och strukturer) och om den är genomfärgad eller om de färgar i efterhand. Ingår ställningar och avlägsnande av byggmaterial sam grovstädnign av tomten efteråt?
I offerten skall ingå garantitid (minst två år) samt rätt till garantibesiktning (som betalas av dig) och förbindelse att företaget kommer att åtgärda ifall besiktningspersonen så anser.
 
Jag har en 1 1/2-plans kåk på ca 200 m2 i tegel som jag vill ha putsat. 30 av dem måste teglas nytt (tillbyggnad). Jag har fått ett pris på 298' ex. moms... Är inte det liiite mycket?
 
Det är fasadplåt som skall ersättas
Hemmakatten skrev:
Tycker 100´låter rimligt. Vad har du för material på de 90kvm som skall sättas skivor på?
Kolla också vilken sort puts de tänker använda (det finns många olika sorter och strukturer) och om den är genomfärgad eller om de färgar i efterhand. Ingår ställningar och avlägsnande av byggmaterial sam grovstädnign av tomten efteråt?
I offerten skall ingå garantitid (minst två år) samt rätt till garantibesiktning (som betalas av dig) och förbindelse att företaget kommer att åtgärda ifall besiktningspersonen så anser.
 
Vi håller på att sätta igång ett tillbygge med tillhörande renovering av det befintliga huset.

Eftersom huset idag är reviterat ville vi fortsätta i den stilen och tilläggsisolera/putsa både den gamla delen och nybyggets fasad.
Fick pris på 800kr/kvm + moms inklusive isolering, puts och arbete.
(Valfri färg på putsen)

1000kr/kvm fick oss dock att backa ur, träfasad kostar mindre än hälften och vi lägger "krutet" på lite andra saker istället ;)
 
Vad är det för typ av fiberskivor som nämns?
Ibland har man väl cellplastskivor som underlag för putsen.
Om de ersätter det yttre 45mm lagret i en träfasad kan man ju räkna bort lite isolering och reglar när man jämför priserna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.