I väntan på att lite el på ska dras om för framsidans ytterbelysning ger jag mig på baksidans belysning och behöver här lite assistans.

Jag ska montera en Nexa LCMR-1000 [manual], och då det finns ett väggutag precis under lampknappen finns nolla dragen.

Min fundering är dock hur jag ska koppla här för att det ska bli så rätt som möjlig.

1. Måste fjärrströmbrytarens N-ut gå till lampan eller kan den kopplas in vidare mot väggutagets nolla?

2. Kan det räcka att bara ansluta N-in och lämna N-ut tom, dvs måste nollan gå igenom brytaren?

Föreslå gärna eller rita snabbt i Paint hur jag bör ansluta nollan för att det ska bli rätt. Jag är beredd att montera bort väggutaget om det behövs.

Röda tråden är tändtråden till aktuell belysning och flyttas över till L-ut. Fas tar jag via brun linje enligt bilden. Korrekt?

Öppen eldosa med Nexa LCMR-1000 fjärrströmbrytare, kablar och vägguttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
tommib
Nollan behöver inte gå genom Nexamottagaren. Jag skulle rekommendera en wago 221 för att koppla ihop de två blå ledarna. Från den tar du sedan en kort blå ledare till nexapucken och en kort blå till uttaget.

På samma sätt skulle jag rekommendera en wago till fasledarna.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
Fungerade perfekt! Stort tack för hjälpen och snabbt svar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.