Vi ska sätta igen vårt gamla garage och kommer ersätta garageporten med ett fönster samt en ytterdörr. Det ska bli vardagsentrén (för barnvagnar och hundar). De andra ytterdörrarna i huset (2 st) är av ek/teak så helst vill vi ha det här också. MEN trädörrar är ju så förskräckligt dyra, pust! Det är ju inte heller "finentrén" men man passerar den på vägen till den andra ingången. Var hittar man billiga, justa ytterdörrar av trä? Jag håller störtkoll på Blocket men kan man hitta några billiga leverantörer? Vi bor i Stockholm?

mvh
 
Hej!

Eftersom du bor i Stockholm kan du ju kolla på www.rivners.se. Där kan man hitta fina dörrar till bra priser.

Good Luck!

/Lasse
 
Varför ska du bara leta i Stockholm? Dörrleverantörerna ser till att din dörr blir levererad till dörren.

Jag köpte en specialdesignad dörr trots att det "bara" var till källaringången. Det är viktigt att dörren får rätt utseende så att den passar till resten av huset. Man ser alltförmånga som verkar ha köpt en dörr på närmsta byggvaruhus, och som säkert såg snygg ut i varuhuset, men som ser förskräcklig ut i sitt sammanhang på huset. Nej, betala några tusenlappar till för rätt dörr, det kommer du inte ångra. Du kan välja träslag, färg, utförande, höger/vänster, sparkplåt eller inte, fönster eller inte, höjd/bredd, etc. så att allt blir rätt.

Jag köpte min specialdesignade dörr från http://www.designadoors.se och de levererade mha Schenker direkt till dörren. Jag är mycket nöjd med slutresutatet. Min har ekpanel på utsidan och är målad insidan, modul 10*20. Den kostade 12000:-.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.