Jag ska byta ut spånet i golvet mot "riktig" isolering dvs gullfiber. Det ska läggas papp i blindbotten har jag förstått för att slippa drag genom isoleringen men vilken typ av papp ska det vara? Går det bra med vad som helst, typ täckpapp? Det låg gamla tidningar från 1950 och -51 under spånet och de var fräscha och torra. Det var kul att läsa lite nyheter från den tiden så de har vi givetvis sparat. Men som sagt, vad tror ni om pappen?

// Lidman
 
Ingen som vet? Tänkte isolera imorgon.

// Lidman
 
  • Gilla
freak86 och 1 till
  • Laddar…
Bob_the_builder
Vindpapp bör det vara om du absolut vill ha papp.
 
Jaha, "om jag absolut vill ha papp"? Vad ska jag annars ha?
 
Bob_the_builder
Det lät ju som om det var bestämt och det är det förmodligen av någon anledning som du inte redovisade. Du kanske har en färdig blindbotten redan som bara behöver tätas (tex bräder)? Annars kan man använda asfaboard eller speciell blindbottenskiva (behandlad plywood finns t ex).
 
Jaha, du menar så. Jo vi har köpt ett gammalt hus och håller på att bygga ett badrum av en bit från vardagsrummet och har dragit avloppet i trossbotten. Det känns inte så kul att hälla tillbaka spånet så därför ska vi isolera med gullfiber. Det handlar bara om ett badum på knappt 3 kvadrat och vardagsrummet är drygt 30 så det blir en hel del yta kvar där ;D, men där får spånet vara kvar under ekparketten än så länge.

Jag har i alla fall fått tag på vindpapp nu så det blir till att fixa dit det imorgon mest troligt.

M v h // Lidman
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.