Ja, ups!:surprised: Fick precis en ny diskmaskin, och det följde med en liten provpåse med 2 tabletter, och en liten flaska flytande diskmedel. Missuppfattade, och tömde hela flaskan i facket för spolglans. Det blir mycket lödder, har jag nu förstört något?
 
Flytande maskindiskmedel eller något annat?

Löddrar det är det inte bra för cirkulationspumpen. Försök skölja ur så mycket du kan. Du kanske har någon tunn slang du kan få ner i spolglansfacket så du får ner sköljvattnet?
 
Det låter väldigt märkligt att de skulle ha skickat med en flaska löddrande diskmedel.

Jag var med om att någon använde yes handdiskmedel i diskmaskinen på jobbet (troligen någon i en grupp programmerare som var på tillfälligt besök från ett land där diskmaskiner inte är så vanliga...).

Det blev en rätt intressant diskning. Det pressades ut lödder via avloppslangen, och steg upp från avloppet i vasken, hela vasken fylldes med skum, och skumkakan steg upp och bildade en ca 30cm hög pelare av skum, som sedan kollapsade.

När man öppnade luckan efter disken, så var hela maskinen full av skum, det var en vägg av skum innanför luckan.

Vi fick köra 2 kompletta diskprogram (utan diskmedel) innan det slutade skumma.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Ja, förpackningen harr jag ju slängt, och jag menar ju flytande maskindiskmedel. I vilket fall blir det mycket lödder, tar det lång tid innan det tar slut?
 
Det är pyttesmå hål i det facket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.