la ek laminat i alla sovrum köpte billigaste
sängen täcker ju ändå en hel del av rummet
det blev mkt mkt snyggare än 25år gammal tiger färgad plast matta


vad tror ni om laminat som fondvägg bakom sängen
skulle inte det vara ganska coolt

typ som den här

19887fond.JPG
 
Det var snyggt! Såg även i ett spektrum-blad där dom hade satt golv på väggen i en hall, det var också snyggt. Jag tycker det vore coolt med en sån vägg i sovrummet bakom sängen. Men ska nog inte va ekstomme på sängen i så fall...
 
sängen är typ körsbär/mahogny färgad

undrar om man kan tapetsera på om man skulle tröttna
så man slipper under arbetet

 
Jag hade iofs föredragit äkta trä framför laminat. Om man väljer trä så går det att tapetsera ovanpå. Jag tror inte det går att få tapeter att fästa på laminat.

 
Sovrum är oftast ganska små rum och jag tror att en vägg på detta sättet kan bli väldigt kompakt och ta över rummet totalt. Varför inte låta väggen bli kvar som en ram runt? Dvs du använder golvmtrl som en sänggavel (fast kanske lite bredare och högre). Det skulle ge mer djup åt väggen oxå. Runt kanterna behövs någon slags avslutning men det finns hörnlister i de flesta träslag.

/FlitigaLisa
 
Kolla den här sänggaveln av ett valnötsgolv som de gjorde i "Från koja till slott" förra måndagen.

8_4_liten.jpg
 
Frågan är hur man skall fästa parketten eller golvet, det vill ju gärna röra sig .. ?
 
Hej!

Kolla på Myresjöhus nya snygga hemsida, det finns ett visningshus där man kan göra "rundvandring" inomhus, där har dom också satt golv på väggen i allrum och v-rum, snyggt tycker jag!

Men hur dom satt upp det vet jag inte....
 
Jag har funderat på samma sak, men är nog mer inne på att göra det med riktigt trä. Tror någon form av fanér limmat på skiva blir bäst. Gillar inte den blanka hårda ytan hos laminatgolv, eller de korta "stavarna" i parkettgolv. Tror också det är viktigt att man monterar det stående - rummet blir nog att kännas väldigt lågt i tak annars. Har dock inte kommit på ännu hur jag ska sätta upp den på väggen.

Såg en liknande lösning för något år sen på Hudson Hotel i New York, men tänkte inte då på att kolla närmare hur det var gjort... Men snyggt är det.
 
  • Picture_1.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
2HOT4U skrev:
la ek laminat i alla sovrum köpte billigaste
sängen täcker ju ändå en hel del av rummet
det blev mkt mkt snyggare än 25år gammal tiger färgad plast matta


vad tror ni om laminat som fondvägg bakom sängen
skulle inte det vara ganska coolt

typ som den här

[bild]
Men det är ju mitt vardagsrum!!! Golvet på väggen är Tarketts trägolv! Mer bilder finns på minhembio.com
 
Jag tycker det är jättesnyggt!!
Det enda som har slagit mig, är tanken på huruvida det kommer att eka mer i ett sådant rum. Kanske en underlig tanke, men det är ju ett ganska hårt material, som förmodligen inte dämpar ljud så värst bra? Eller så är jag helt ute och cyklar... ;)
 
saravillfara skrev:
Jag tycker det är jättesnyggt!!
Det enda som har slagit mig, är tanken på huruvida det kommer att eka mer i ett sådant rum. Kanske en underlig tanke, men det är ju ett ganska hårt material, som förmodligen inte dämpar ljud så värst bra? Eller så är jag helt ute och cyklar... ;)
Hej!
Jag har ej märkt någon försämring av akustiken i rummet. Möbler mm har större påverkan av hur mycket det ekar.

/P
 
Wow, vad snyggt. Den idén ska jag komma ihåg :)
 
Kelvin skrev:
Hej!
Jag har ej märkt någon försämring av akustiken i rummet. Möbler mm har större påverkan av hur mycket det ekar.

/P

Det är ju jättebra!
Tack för svaret :)
 
Hej!

Jag tycker också det är superfint!

Men hur har du satt upp det, Kelvin?

/Elin
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.