K
Det spelar ingen större roll vad du väljer för trallvirke. Se till att det är impregnerat och inte har kontakt direkt mot markfukten
 
Ok. Jag tänkte om det var stor skillnad på vad man lägger för virke på däcket då man inte har lust o lyfta ner jacuzzin om 10-15 år för o lägga ny trall.
 
Vill du att det ska hålla extra länge så bygg ytan under badet med ntr/A klassat virke. Enklast är att köra med regelvirke. Du behöver ju inte heller golv under hela badet utan bara där det är fötter.

Håller marken och regelverket frö en extra belastning på ett par ton vatten
 
Ok tack!
Det är inga fötter på den här utan det skall läggas ut isolering på trallen innan de lyfter dit den med kran.
Jag kommer också att gjuta extra plintar under där jacuzzin ska stå och marken är berg bara några dm under gräsmattan så jag ska borra o sätta i armeringsjärn att ha i plinten, tänkte jag..
 
R
jakthund skrev:
Jag ska bygga ett trädäck på 16 kvm o ställa en jacuzzi på för 6 pers o undrar vad jag ska använda för trallvirke så att det håller i många år.
Vi vill ha en brun nyans o villig att betala lite mer men inte hutlöst mycket.
Nu är det jag som tänker bygga ett deck av ek (ca 36 Kvm) och jag handlar eken för runt 40 Kr M sågat 28/130 sen hyvlat jag den själv på plats, mitt tips kolla med er lokala såg
 
Har någon ett tips på vad man kan göra för lösning för insynsskydd?
Jag har en granna som har ett hus endast en liten bit ifrån vårat o de kommer att se halva jacuzzin från deras altan o det vill inte vi när vi badar så jag behöver kunna "dra för" någon jalusi eller dylikt som jag kan dra tillbaka när vi inte badar så det inte stör vår utsikt från möblerna på altan om ni förstår vad jag menar. Jag kommer skruva fast en 2 meters stolpe i altan o sätta en regel högst upp som går in mot vårat hus o vill där kunna ha något rullsystem eller förslag.
Tacksam för alla tips!
 
Varför ställer du inte jacuzzin på marken och bygger trädäcket runt den?
Jag lägger cumaru-trall. Dyrt men bra, håller länge.
 
Jag är nästan klar med altan o gjutit extra plintar där jacuzzin ska stå o tror det blir kanon.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.