Är det någon som har en bra idé för vad man kan hitta på med vad som troligen är briarrot. Bitarna är grovsågade som ämnen att göra pipor av men eftersom jag inte är intresserad av rökning söker jag idéer för annat pyssel med dem. De är ca 8 cm långa, 4cm som högst och knappt 4 cm breda. Materialet det väldigt trist ut i sågytorna men efter slipning kommer en fantastisk yta fram som ni kan se på bilderna.
Grovsågat stycke av briarrot på en metallisk yta, avsett för pipmaking, som väntar på vidare hantverk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grovsågat stycke av briarrot med slipad yta som visar träets naturliga mönstring och glans.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hemmakatten
Vilken fin lyster! Du skulle kunna göra hängsmycken till ett halsband. Runda, ovala, droppformade, asymmetriska, platta tunna, bara fantasin sätter gräns. Som halskedja kan man ha en silverlänk, en tunn svart läderrem eller ett fint band.
 
Redigerat:
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Tänkte själv föreslå hals- eller armband. Fantastiskt vackert trä!

Lycka till och visa gärna vad det blev här på forumet.
//Ronnie
 
Microkatten
Knoppar till boxar eller lådor? Inläggningsbitar, t.ex. i form av en rand eller rektanglar, för något lämpligt objekt? Pennor eller pennskrin? Handtag till korköppnare?
 
Knivskaft kan också vara en idé.
 
Tack för idéerna! Vi får se var det landar i slutänden.
 
Eller så gör du en pipa ändå :)

Förbannat skoj, o sen kan du alltid sälja eller ge bort den till någon som uppskattar rökningen mer!

Här är mina försök
Fyra olika hemgjorda tobakspipor med detaljerade träsniderier och polerade ytor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
Förresten, skulle du ändra dig och ändå vilja göra en pipa av klossen har jag namn på två riktigt duktiga personer i Stockholm som säkert skulle kunna hjälpa och vägleda dig :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.