Bli först i Sverige med magnetiskt odlingspaket

Färgglada odlingskrukor i olika storlekar uppställda på trädstubbar framför en vedstapel.

Inomhusodlingskitet Klara Trio är en helt ny produkt i Sverige och nu kan tre stycken läsare bli först med att få hem det och en rad andra fräcka produkter.

Finessen med krukorna, förutom den roliga formen, är att de sätts upp på väggen med en magnet. Antingen sätter du dem direkt på ett metallunderlag, till exempel kylskåpet, eller så skruvar du upp en medföljande metallcirkel och sätter krukan mot den. De kan dock såklart även stå på plant underlag, vilket blir läckert om de placeras på t.ex köksbänken fyllda med kryddväxter. Varje set består av ett tre odlingskrukor i tre olika storlekar och tre matchande färger. Förpackningen innehåller allt som behövs för montering, samt ett bevattningsrör som gör underhållet enkelt.

Två lerkrukor med groddar och en grön trädgårdsredskap Klara Twool på ett träbord, för odling och trädgårdsskötsel.

Förutom Klara Trio medföljer även det nya smarta trädgårdsredskapet Klara Twool som fungerar som både panterspade, hålgörare, minikratta/jordraka och lukrare/ogräsrensare. Och för att du verkligen ska komma igång med odlingen följer det även med en värdecheck på fröer värd 130 kronor - Wexthuset har över 1 400 olika sorter att välja mellan - samt näringen Formulex 300 ml. Dvs. ett riktigt odlingspaket för höstens inomhusodling av kryddgrönt.

3 vinnare!

Totalt värde cirka: 1 600 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du bör vinna.

Fråga: I Wexthusets tips- och trix-sektion beskrivs groddning och odling av skott. Vad är hålltiderna för blötläggning av rädisa?


1. 2-3 timmar
X. 2-6 timmar
2. 6-12 timmar

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 19 augusti

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Wexthuset. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Wexthuset för att de sponsrar den här tävlingen.
 
D09
Svar 1

Motivering: kan inget om odling men det verkar vara ett kul paket med grejor :)
 
Svar: 1 (2-3 timmar)

Dessa krukor skulle bli jättebra till barnens rum då färgerna och formerna är betydligt roligare än "vanliga" krukor. Då skulle barnen få välja ut, så och ta hand om sina egna växter, något som verkligen skulle uppskattas och bli lärorikt för dom! :)
 
Svar: 1 ( 2-3 timmar )

Snart kommer mörka tider så vill lysa upp bänken i köket med dessa härliga färger och njuta av färg och form och dessutom de kryddor jag satt som förgyller maten.
 
2-3 timmar, alltså svar 1.

Jag har en perfekt, svart, vägg 2 m innanför köksfönstret och med spotbelysning, där dessa krukor skulle passa utmärkt! Jag har många kryddor som skulle vilja komma in över vintern och detta måste vara perfekt, just att kunna plocka ner dem enkelt vid skörd och skötsel! Lovar att en underbar bild kommer i tråden och på bloggen om jag vinner dessa :)
 
Rätt svar är 1: 2-3 timmar.

Jag rimmar på varenda tävling ni har här
Så mycket att vinna och mycket jag mig lär
Dessa krukor var verkligen coola och fina
De hade imponerat på grannarna mina
På vår just nu lite tråkiga veranda hade de satts upp med sin magnet
Hur det fungerar är tills någon frågar vår hemlighet
Föräldraledig och inkomsten är sådär för mig
att köpa nya fina saker är just nu inte vår grej
Hade varit kul att vinna detta till oss; pappa och mamma
Vi hade blivit så tacksamma!
 
Svar: 1
Motivering: har allt förutom gröna fingrar, men med detta paket så kan det bli ändring på det.
 
Svar: 1

Äntligen en kattsäker kruka! Jag tycker synd om vår hund som skäms så att hon nästan (och när hon var yngre, inte bara nästan...) kissar på sig varje gång katten välter en kruka, medan katten nonchalant tittar med en min av "Det var inte jag...".
 
Svar 1: 2-3 timmar

Jag har aldrig sett någon sån här, eller ens hört talas om det, och det säger mycket med tanke på hur mycket jag och min familj sysslar med växter. Så det vore oerhört kul att få folk att bli förvånade, och som någon annan säger ovan mig, det behövs en kattsäker kruka, som är roligare än den dubbelhäftande tejp vi kör med idag :)
 
Svar: 2-3 timmar

Motivering: Aldrig hört talas om denna sortens krukor, men de vore perfekt på vår altan. Härliga färger och enkla att sätta upp och plocka ner när vintern kommer och växterna behöver sin vintervila inomhus!
 
Svar 1.

"...samt ett bevattningsrör som gör underhållet enkelt."

Jag har ingen motivation att ställa in blommor i lägenheten då jag säkert glömmer att vattna dem. Detta kanske hjälper? :)
 
Orientexpressen
1. 2-3 timmar
I mitt kök vill jag helst ha tillgång till färska örter året om och att då ha en kylskåpsdörr full med härliga ätliga växter istället för en massa lössläppta papperslappar som ändå ingen längre läser vore toppen. Lättillgängligt, vackert och praktiskt, bättre än så kan det inte bli.
 
Svar: 2-3 timmar

Jag, en glad men fattig lärarstudent,
önskar vinna ett odlingskit i höstpresent,
privatekonomin är just nu botten och inte okej,
vill börja odla i hemmet - men plånboken skriker nej
färgglada krukor och färska kryddor skulle pryda mitt skafferi,
i middagsstöket kommer jag många örter att gotta mig i,
nu hoppas jag på att dra ett vinst-fyrklöver,
så att jag har odling att se fram emot framöver <3
 
Stort grattis säger vi denna veckan till Beilka, Amandolo och Jerker Nilsson som vunnit ett komplett odlingsset i veckans tävling. Vi hoppas att krukorna ska komma väl till pass nu när växterna ska flytta in från odlingsbäddarna. Grattis!

Motiveringar: Snart kommer mörka tider så vill lysa upp bänken i köket med dessa härliga färger och njuta av färg och form och dessutom de kryddor jag satt som förgyller maten.

Dessa krukor skulle bli jättebra till barnens rum då färgerna och formerna är betydligt roligare än "vanliga" krukor. Då skulle barnen få välja ut, så och ta hand om sina egna växter, något som verkligen skulle uppskattas och bli lärorikt för dom!

Jag har aldrig sett någon sån här, eller ens hört talas om det, och det säger mycket med tanke på hur mycket jag och min familj sysslar med växter. Så det vore oerhört kul att få folk att bli förvånade, och som någon annan säger ovan mig, det behövs en kattsäker kruka, som är roligare än den dubbelhäftande tejp vi kör med idag
 
Redigerat:
Orientexpressen
Vilka är de 2 andra vinnarna?
 
  • Gilla
Elina Blom Westergren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.