Håller på och banka bort ett gammalt betonggolv i huset och hittar där ett antal skelettdelar… :surprised: Det började med ett par så bitar men när jag hittade ett lårben så ringde jag farbror polisen… De ska undersöka var de kommer från. Förhoppningsvis bara från något djur.

Kontentan hittils inga lik i garderoben men väl i golvet!

plexi
 
Hm... du har inte problem med spöken i huset? ;)
 
...antagligen är det dåtidens armering. ;D
 
Spännande! (...och lite äckligt) Håll oss informerade!
 
Nån som vill lägga ut bild så har jag fota några av bitarna. Har ingen sida och lägga ut dom på.

MVH plexi
 
Nice!

Har Du hund?

/Ola
 
Nä, men de tidigare ägarna…

Det ligger kanske en hund begraven… ;D

mvh plexi
 
Immobil skrev:
...antagligen är det dåtidens armering. ;D
;D ;D ;D ;D

Singlade dom slant om vems gammelmormor dom skulle ta?? -Ole dole doff,.... :surprised:
 
Hmmm, Ibland så hittar man ju mynt i gamla hus. Man la ju dit det för att huset skulle bli lyckligt och det skulle spegla av sig på familjen som bodde där.

Du hittar inga guldtänder? ;D

Vad sa Länsman?

Skall bli spännande att följa fortsättningen!
 
Jag har mailat bild till dej Fasting65 dels på de bitar jag har kvar, hittade efter att polisen hämta de andra samt en lite bild på själva graven…

Tack så mycket för hjälpen med bilderna

plexi
 
Tack Fasting65!

Den översta bilden visar en bit av ett lårben, nyckelben och ett par revben och en tå eller finger. Dessa bitarna hittade jag efter att polisen varit här det tog det andra bitarna dessa hittade jag när jag städade undan lite… fick inte gräva mer…

Golvplattan gjöts troligen 1939 som om något brott begåtts kan vdet vara preskriberat…

Den nedre är en bild på fyndplatsen.

mvh plexi
 
Har nu fått svar av farbro polisen. Skelett delarna kom från en ko, en gris och minst ett får… Det finns dock ryckte om att en ko som försvann under mystiska omständigheter här i trakten in juni 1939… ;)

Så det var kanske armering i alla fall…

Ett trolig senarium är att när de fyllde ut den gamla krypgrunden för att gjuta plattan så tog de jord och annat mög från en gammal avskrädeshög…

Så detta var helgens spännande höjdpunkt, det märks att man inte har TV… :)

mvh plexi
 
Ja den här tråden var en av de mest upplyftande på länge.....mer sån't! ;D ;D ;D
 
Men huvva då! Ja så kan det gå! Vad säger Feng Shui om såna saker tro? Skelettet kanske ger harmoni i kåken, vem vet!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.