Den på Byggmax är målad med polyesterfärg vilken är den absolut sämsta skiten som finns så antagligen är det samma på Bauhaus eftersom den är billigare.
 
Gå annars till den lokala plåtslagaren och bli förvånad över hur billigt du kan få riktig plåt.

Jag blev glatt överraskad när jag beställde måttbeställda fönsterbleck senast.
 
Gäller bara att hitta en plåtslagare som har tid med privatkunder..... Oftast verkar de ha "häcken" full med jobb och kan ta det "lilla" jobbet först om x antal månader....
 
Det är säkert olika, men den större plåtslagarfirman här brukar hinna med på en vecka om man kommer in med färdiga skisser. Ska de ut och mäta tar det längre tid.
 
mexitegel skrev:
Gå annars till den lokala plåtslagaren och bli förvånad över hur billigt du kan få riktig plåt.

Jag blev glatt överraskad när jag beställde måttbeställda fönsterbleck senast.
det blir sedan när fönsterblecken ska specialbeställas, men det blir iaf inte billigare än färdigbockade
 
P
Har du Hornbach i närheten så säljer de Lindabs plåtdetaljer.
 
brukar handla av XL och de har väl bra kvalitet med, samt är billigare än byggmax på just nockplåten FÖRE prutandet :)
 
nimhed nimhed skrev:
Utan att veta, så tror jag att det är samma kvalité. Det är väl klassiskt att vara billig på saker som folk googlar på för att vara dyrare på saker man plockar med sig när man ändå är där.

Klassiskt exempel är konsument-el typ elgiganten som säljer en billig tv och stoppar med en överprissatt hdmi-kabel.
Väldigt bra formulerat av dig .. det sistnämnda (y).
 
  • Gilla
nimhed
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.