Ingen av dom nämner plåttjocklek i beskrivningen.
 
nä precis, gissar på samma lika...
 
men var inte nockplåten rätt billig på bauhaus? är det bara skräp?
 
Utan att veta, så tror jag att det är samma kvalité. Det är väl klassiskt att vara billig på saker som folk googlar på för att vara dyrare på saker man plockar med sig när man ändå är där.

Klassiskt exempel är konsument-el typ elgiganten som säljer en billig tv och stoppar med en överprissatt hdmi-kabel.
 
tror som dig nimhed, får åka och känna på bauhaus... men vore ju tråkigt om färgen lossnade efter några år...
 
I detta fallet tror jag inte Byggmax håller högre kvalite, den är nog jämnlåg med Bauhaus. Byggmax andra plåtdetaljer är ju tunn som papper.
 
Båda är värdelösa. Köp på xl bygg eller liknande istället. Största felet på byggmax plåt är att den har en skyddsplast som är tamejfan omöjlig att få bort. Jag satt säkert 2 timmar och pillade bort plasten, tog 20 minuter att skruva plåten. Dessutom är den hopplöst tunn både hos byggmax och bauhaus.
 
har handlat nockplåt på xl tidigare, bra plåt!

men om det motoverar prisskillnaden? kanske samma fabrik som gör dem?

skyddsplasten på byggmax fönsterbleck har iaf gått bra att ta bort för mig, kanske de var gamla och därmed svårare att ta bort?
 
Eller köp den på byggmax och hänvisa till deras prisgaranti. Då blir den ännu "billigare".

Har aldrig köpt någon plåt där som har haft skyddsplast. Är det något nytt?
 
finns det prisgaranti på byggmax??
 
De gör ingen större "reklam" för det men det finns. Så här står det på deras hemsida:

Prisgaranti

På Byggmax har vi alltid låga priser. Vi har också en lägsta pris-garanti. Garantin innebär att om du som kund hittar motsvarande vara till ett billigare pris hos en lokal konkurrent, så erbjuder vi dig samma pris – plus 10% av mellanskillnaden. För att prisgarantin ska gälla krävs att du visar konkurrentens aktuella pris i en prislista eller annons. Prisgarantin gäller endast för Byggmax butiksvaror och inte för webbvaror.


Har själv utnyttjat det några gånger när jag har köpt pellets (y)

Plåten i exemplet ovan skulle med prisgaranti kosta 86:- istället för 229:-........
 
10% på mellanskillnaden var rätt dåligt må jag säga...
de kommer säkert ifrån prisgarantin pga olika fabrikat på plåten :)
 
Tror inte att de är så "snikna" som elektronikladorna (där hela bokstavskombinationen skall vara lika).

När jag har utnyttjat garantin så räckte det att visa att en konkurrent sålde pellets till ett billigare pris. Fabrikatet struntade de i. Så bara det heter lika (t.ex nockplåt) och ser likadant ut så borde garantin gälla.
 
  • Gilla
Mats Nygårds
  • Laddar…
roli skrev:
Tror inte att de är så "snikna" som elektronikladorna (där hela bokstavskombinationen skall vara lika).

När jag har utnyttjat garantin så räckte det att visa att en konkurrent sålde pellets till ett billigare pris. Fabrikatet struntade de i. Så bara det heter lika (t.ex nockplåt) och ser likadant ut så borde garantin gälla.
Samt att många elektronikvaruhus beställer direkt från fabrik och får en egen bokstav så att det aldrig går att utnyttja prisgarantin på varan då ingen annan har samma.
Byggmax är betydligt bättre att utnyttja prisgaranti hos.
 
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.