Vill installera en 12-15m LED list längst väggen på båda kattvinderna så man kan krypa in och inspektera lite då och då + nu när jag kommer göra insats och rensa, isolera etc så vore det bekvämt.

Själva LED listen är väl IP nog för att vara på vinden utan problem men tänkte mest på själv el anslutningen, hur löser en elektriker det smidigast och är det något jag kan fixa själv i förväg så en elektriker bara behöver göra själva anslutningen till nätet?

Vi har en elektriker bokad till slutet av månaden som ska fixa en herrans massa saker som tidigare husägaren hemmajoxat själv så tänkte passa på att låta honom fixa el till vindarna OM det inte är för omständigt.

Min tanke är att en LED list längs hela vägen lyser upp ganska jämt i hela vinden så man inte blockerar ljuset när man kryper omkring + att den drar lite ström de få gångerna den kommer vara igång.
 
Det är väl bara att leta en kopplingsdosa i väggen mot kattvinden nära ingången och ta det därifrån genom väggen. Tänk på att försluta röret med papperstussar mot luftväxling.
Kanske bäst att montera ett par uttag på vinden så kan du ansluta LED-stripsen själva och ha även till annat där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.