Hej!

Vill gärna få alla möjliga tips på hur man skaffar kontakter inom byggbranschen samt en praktikplats :)
Jag har sökt till olika praktikplatser på olika företag genom mail och genom deras hemsidor men inte fått någon respons alls. Jag har heller inga kontakter som kan hjälpa mig att ta mitt första steg in i branschen och därför hade det varit hur bra som helst om jag kan få tips från er!

Tack i förhand!
 
Det bästa är nog att åka personligen och lämna in en CV. Det visar intresse och engagemang från din sida.
Att skicka mail är för opersonligt och alldeles för enkelt att det troligtvis är väldigt många som gör det.
Såvida inte dom uttryckligen har en jobbansökan som anger att du ska skicka per mail.

Men söker du jobb på måfå, åk dit personligen! Det är mitt tips!
 
  • Gilla
Zushaa
  • Laddar…
Leta upp mindre firmor, ta reda på vart dom jobbar och åk ut och presentera dig.
 
  • Gilla
Zushaa
  • Laddar…
Min son fick sommarjobb. Av chefen fick jag veta hur det gick till. Sonen hade gått in och presenterat sig (han var skitnervös givetvis, men han gick in). Andra som söker via ombud (föräldrar) brukar inte få jobb.

Nu har han varit personligt på nästa ställe och vi får väl se hur det går......

Så jag rekommenderar, ett par bra skor och knalla in till de företag som verkar seriösa.

Protte
 
  • Gilla
Thomas_Blekinge och 1 till
  • Laddar…
Tack för att du fick mig att bli motiverad! :) Ska definitivt försöka utmana mig själv lite och besöka företagen :)
 
  • Gilla
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
Gör en sida på linkedin.com och skaffa kontakta där! Där finns det även en massa chefer osv.

http://www.linkedin.com/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.