Hej!

Står i inför ett eventuellt poolbygge, ni som har byggt pool, uppskattar ni det så mycket som ni trodde innan?
Vi är inne på att bygga en thermopool, någon som har erfarenhet kring detta?
Mycket tacksam för alla tips och råd, både positiva och negativa. Det är ju trots allt en stor investering.
 
Jag har byggt en thermopool, så skjut på med frågor.
 
Va bra! Matar på lite frågor.....
Vilken leverantör använde du? Lutar åt Poolteam för vår del, där ingår allt, kantstöd, armering etc (förutom betong) till bottenplattan.
Hur lång tid tog det från grävning till att du fyllde med vatten?
Var det smidigt att fylla betong i väggblocken?
Är du nöjd? Missnöjd med något?
 
Jag handlade poolutrustning samt Dorocell-blocken från Poolstore. Övrigt byggmaterial har jag skaffat själv.

Jag minns inte exakt tiderna längre men vi började på våren och badade efter sommaren. Thermopoolen är inte det snabbaste sättet att komma till bad, men det blir väldigt stabilt när det är klart....:)

Fylla betong i blocken är rena skräcken. Fyller du för snabbt riskerar du att väggen spricker, men det finns ett antal knep att ta till för att eliminera risken för problem. Det är enklast att använda betongbil med mast, men det funkar även med en pump, dock lite tyngre för den som håller i slangen.

Vi är inne på fjärde året med poolen nu och är väldigt nöjda, kan inte säga att vi är missnöjda med något, möjligen skulle jag vilja ha lite mer plats i teknikrummet. Vi satsade en hel del på att få en lättskött pool och det ångrar vi inte - pooltak samt automatisk dosering av kemikalier.

Det finns en tråd på poolforum.se där bygget beskrivs i detalj.
 
Hur mycket betalade du för betongen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.