Hej
Jag ska sätta in marmorskivor som bänkskiva och Stänkskydd i mitt kök som skall bytas.
Jag har tagit in offerter från diverse företag. En av de bästa är från Stenskivor.se (stenskivor i Sweden AB)
Är det någon som tidigare handlat från dem och kan berätta om kvalitet, finish, montering mm?

Också. Vid Carraramarmor. Vilken typ av fog använder man i skarvar. Såg ett exempel på tex transparent mjukfog som blivit missfärgad - gul. Såg inte bra ut.. Finns det något bättre sätt vid skarvar?
 
Hej,
Marmor kan variera väldigt mycket i kvalitet, men vad jag kan utläsa från min länk här nedan så håller dom hög klass på sina material.
http://www.reco.se/stenskivor-sweden-ab-segeltorp
Ser att dom har sin fabrik i Estland, nackdelen med detta är att "om" det skulle bli något fel, antingen vid mätning eller montering så kan det ta längre tid innan du får en ny skiva än om du beställer från en helsvensk leverantör.

Personligen vill jag alltid se materialet innan jag gör någon liknande beställning.
En annan stor leverantör av bänkskivor från Estland är Diapol, www.diapol.se

Casco och Ardex har färger som heter "Silvergrå", dessa passar väldigt bra till Carrara.
Är det C eller CD du har valt?
 
Jag planerar att beställa Carrara C.
Får se om jag vågar beställa från denna leverantör. De har offererat det bästa priset av alla jag tagit in från.
Någon annan som känner till Stenskivor.se?
 
Jag är också intresserad av om någon har handlat från stenskivor.se?
 
Jag köpte en "enkel" Carraraskiva från dem (typ 1200*360 med T-profil.) . Inga problem alls. Bästa priset, levererades med rätt mått samt var en riktigt fin bit. Så jag är nöjd.
 
AXS
Jag har varit i deras showroom, blev inte jätteimponerad. Rörigt och de kunde inte visa upp allt de säljer.
Vi valde ett litet stenhuggeri utanför stan som bara blev något dyrare, men mycket trevligare och proffsigare.

De kan nog vara bra, men blir det krångel eller du ska ha något special så är de nog inte de bästa leverantören. Ungefär vad som står på RECO.
 
Tack för svar. Jag har bett om två offerter en 20mm och en 30mm likadan bänkskiva. Fått följande svar:

20mm
27487:-
32434:-

30mm
32595:-
34126:-

Första felet var ROT avdrag med på första 20mm skivan. När jag påpekade att de var väldigt liten skillnad mellan 20 och 30 (32434 & 32595), så dök den fjärde offerten upp och plötsligt blev 30 ca 1600 dyrare.

Seriöst ... not
 
  • Gilla
nyss ny husägare
  • Laddar…
Blev det någon affär med Stenskivor.se? Vi funderar själv på dem då de givet oss den klart bästa offerten. Det intressanta var dock att deras ROT avdrag var sådär 3 gånger så mycket som övriga.

Deras säljare är väldigt aktiv både via mail och telefon.

Har löst lite bland de få omdömen jag hittat och de verkar vara aktiva tills det strular, då blir det genast svårt. Samtidigt är det många som är mycket nöjda.

Nästa steg upp i pris för oss är 5000 kr så det är en del.
 
snowjim skrev:
Blev det någon affär med Stenskivor.se? Vi funderar själv på dem då de givet oss den klart bästa offerten. Det intressanta var dock att deras ROT avdrag var sådär 3 gånger så mycket som övriga.

Deras säljare är väldigt aktiv både via mail och telefon.

Har löst lite bland de få omdömen jag hittat och de verkar vara aktiva tills det strular, då blir det genast svårt. Samtidigt är det många som är mycket nöjda.

Nästa steg upp i pris för oss är 5000 kr så det är en del.
Hej,
Nej eftersom vår skiva skulle bli så lång och jag fick inte till någon bra skarv.
 
Aha, vi valde att gå med Stenskivor.se, vi får se hur det går :)
 
Någon ny erfarenhet från detta företag. Överväger dem då det skiljer nästan 10" till nästa leverantör.
 
Vi valde att inte köpa från dem av följande anledningar :

1. De bearbetar inte stenarna i Sverige utan sköter endast försäljning här, om de behöver justeras kan man tänka sig att kostnaderna kan bli ganska höga och tidsödande.

2. Handpenning på 50% vilket tyder på att de är osäkra på att kunden blir nöjd nog att betala. Där vi nu beställde ifrån tar betalt först efter att vi har fått stenen och är nöjda. Det verkade som att de gått minus något år vilket än mer gjorde att man inte vill lägga ut 50% på förhand. Försökte förhandla ner handpenningen till 25% men de hade hårda regler att följa.

3. Man får inte titta på grundmaterialet innan det bearbetas, troligen på grund av att den kommer från annat land, bearbetad och färdig.

Med det sagt så är det fullt möjligt att det är ett bra företag som levererar bra produkter men för oss var det inte värt risken.
 
http://www.andrewsgranite.com
Beställde 4 delar bänkskiva i marmor.
Funkade bra, de mätte på plats och levererade inom två veckor. Allt passade bra.
Tror det finns info på forumet om dom.
Betalning efter att det var monterat. Ingen handpenning, vilket förvånade mig.
 
Tack för synpunkter/info!
 
Tänkte att jag lägger in en kommentar om detta hemska företag här i tillägg till tråden ovan.
Stenskivor.se är det absolut sämsta företag jag någonsin har varit i kontakt med. Trevliga fram tills någonting går fel, vilket det gör eftersom de inte mäter med laser och inte gör några specifika anpassningar. Sedan går de inte att få tag på och när de väl svarar är det otroligt otrevliga! Finns så mkt bättre bolag att beställa ifrån - gör det!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.