340-400 kr/tim + moms
 
OLika priser från min lokala el-firma:

Ung kille = 295 kr + moms
Gubben som äger firman = 390 kr + moms

Gubben är alltid med vid start och slutbesiktning. Jag brukar be om att få unge killen ;)
 
H
150:-/tim "momsfritt efter klockan 16:00" Material = listpris Classe Ohlson
 
H
Vad säger att det är säkrare med en "vit" el instalation än en "svart".

 
Hopplunda skrev:
Vad säger att det är säkrare med en "vit" el instalation än en "svart".
;D= känslan, men den blir lika dyr som att handla medicin :cool:

Var det inte "Kryddan" i Helt appropå gänget som sa att: Jag har aldrig betalt någon TV-licens, och för alla dom pengarna jag tjänat, har jag köpt den här döhäftiga TV:n
 
Vill man rama in el-räkningen och hänga på väggen så varsåod. En dyr tavla då...

Haft lite svart el-jobb hemma. Fungerar lika bra. Lite bättre då killen ej hade tid att passa till nästa jobb... Tänk på det ni...
 
H
Coolman skrev:
Vill man rama in el-räkningen och hänga på väggen så varsåod. En dyr tavla då...

Haft lite svart el-jobb hemma. Fungerar lika bra. Lite bättre då killen ej hade tid att passa till nästa jobb... Tänk på det ni...
Kan bara hålla med, tror jobbet kan bli tom bättre utfört när det handlar om svart. Tror tjänst-timmar under 07:00-16:00 är mer "värdefulla", därmed mer stressande att bli klar så fort som möjligt än jobb på fritiden. Fritiden behöver man inte tidsredovisa för någon chef mer än för kanske sin kärring/gubbe ;).
 
Håller oxå med om att svartjobb kan bli bra. I såna här avsenden väljer man inte första bästa ute på gatan utan oftast ngn man känner och har bra förtroende för. Det kan helt klart bli minst lika bra som av en firma. Men en som inte har ngn erfarenhet av jobbet ska definitivt INTE ge sig på elinstallationerna, är skeptisk mot en del byggvarorkedjor som säljer kablar etc billigt. Låt elektrikern skaffa materialet.
 
ArcTeryx skrev:
Kvaliteten hänger förstås inte direkt på avtalsformen, men s.k. 'Pactum Turpe' tillåter mig inte att driva en eventuell tvist om kvalitet i vare sig ARN, tingsrätt eller någon annan rättsinstans, så indirekt är det ju stor risk att elektrikern slarvar, eftersom jag inte har någon reklamationsrätt.
också riktigt, det kan även gå så illa att huset brinner ned p g a något elfel. Blir någon dessutom innebrännd, så kommer en polisutredning att söka efter elektrikern= som då inte finns. Misstanke riktas då mot villaägaren själv och dennes installationskunskaper.
Något även försäkringsbolaget har intresse av, om det skall betalas ut ersättning för hus och omkomna. Så det kan visst gå riktigt illa.

Så det gäller att välja rätt, antingen är man snål som fan, och vill inte betala vad elkillen kostar, eller så kör man ryska rouletten ;D Finns det inga elkillar från baltiskum?
 
Snailman
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.