Vi håller på att ta in kalkyler från olika tillverkare, nu senast har vi pratat med Fiskarhedenvillan.
Hur väl brukar deras kalkyler stämma? Har det diffat något för er eller är det något kryptiskt som de inte tagit med i den första kalkylen?
Tacksam för svar! 🙏🏼
 
Bra Kvalitet,pris vet jag inget om,Hälsningar Stefan
 
Vi har byggt ett Fiskarhedenvillan. Kalkylen för arbete och det material som ingår stämde helt och fullt. Däremot räknade de lite lågt på material till badrummen men det var vi medvetna om. Vi drog även över en del på kök och el men det var för att vi gjorde tillägg under arbetets gång.

På det stora hela är vi väldigt nöjda och jag tycker vi fick mycket hus för pengarna!
 
Asson skrev:
Vi har byggt ett Fiskarhedenvillan. Kalkylen för arbete och det material som ingår stämde helt och fullt. Däremot räknade de lite lågt på material till badrummen men det var vi medvetna om. Vi drog även över en del på kök och el men det var för att vi gjorde tillägg under arbetets gång.

På det stora hela är vi väldigt nöjda och jag tycker vi fick mycket hus för pengarna!
Hur mycket blev det i tillägg från första kalkyl till färdigt hus?
Stämmer det om man tar deras priser på hemsidan multiplicerat med 3?
 
katten1234 skrev:
Hur mycket blev det i tillägg från första kalkyl till färdigt hus?
Stämmer det om man tar deras priser på hemsidan multiplicerat med 3?

För oss stämde det ungefär. Tror att byggsatsen för huset låg på ca 1,2 milj och exl. tomt men inkl. alla avgifter, markarbeten, och färdig dubbelcarport landade vi på ca 3,7 milj. Då är det färdigmålat, med gräsmatta och grusad uppfart och vi gjorde ingenting själva.
 
Får man fråga vad det är för typ av hus du har byggt förbudet priset? 😊
 
Vi har byggt ett Diamanten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.